۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۳۱۸۴۷
با مشارکت اساتید حوزه علمیه خواهران؛

پنجمین مرحله طرح «خانواده متعالی» در خراسان شمالی اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اجرای پنجمین مرحله طرح خانواده متعالی ویژه بانوان در این استان به همت نهاد تبلیغات اسلامی و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران خراسان شمالی خبر داد.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری پنجمین مرحله طرح خانواده متعالی در استان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این طرح به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به همت نهاد تبلیغات اسلامی و مشارکت اساتید حوزه‌های علمیه خواهران خراسان شمالی اجرایی می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه نهاد خانواده در نظام اسلامی و لزوم تبیین این مهم در بین اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان، طرح خانواده متعالی با حضور اساتید مجرب حوزه خانواده برگزار شده که طی آن مسائل مربوط به خانواده و اشاعه سبک زندگی اسلامی آسیب‌شناسی می‌شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی گفت: طرح ملی خانواده متعالی در راستای تقویت مبانی اعتقادی و آگاهی و تربیتی اعضای خانواده، پیشگیری از طلاق به ویژه طلاق عاطفی، ایجاد فضای صمیمی و توأم با تفاهم در خانواده‌ها با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به آن‌ها و پویایی محیط زندگی برای دستیابی زندگی سالم با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در استان اجرا خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگی و تربیتی بانوان و زنان جامعه است، خاطرنشان کرد: باید برای ایفای نقش مناسب و مؤثر بانوان در ارتقای سلامت روانی جامعه و تحکیم بنیان خانواده‌ها برنامه‌ریزی اصولی داشت و طرح‌های کارشناسی شده را اجرا کرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون و در سال‌های گذشته چهار مرحله این طرح اجرا شده است، افزود: با توجه به اجرای مؤفقیت‌آمیز مراحل قبلی طرح خانواده متعالی و استقبال بانوان خراسان شمالی از این طرح، برگزاری مرحله پنجم طرح مزبور نیز در شهرستان‌های مختلف استان برنامه‌ریزی شد.

 

وی با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اولویت دادن به مسائل خانواده و نقش این نهاد در رشد و بالندگی جامعه، اظهار کرد: محورهای طرح خانواده متعالی در خراسان شمالی اقتصاد مقاومتی در خانواده، حقوق خانواده، تربیت فرزند، آسیب‌شناسی خانواده و گسترش خانواده متعالی با استفاده از آموزش‌های حضوری است.

 

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: در حال حاضر طرح خانواده متعالی در شهرستان شیروان در حال اجرا بوده و مساجد مسلم بن عقیل، سیدالشهدا (ع)، هیئت انصار المهدی و مسجد سه یک آب میزبان این طرح هستند و بانوان علاقه‌مند می‌توانند برای بهره‌مندی از این طرح معنوی و اسلامی و دریافت آموزش‌های مرتبط به این مساجد مراجعه کنند.

 

وی اضافه کرد: طرح خانواده متعالی در شهرستان مانه و سملقان نیز با حضور اساتید حوزه علمیه خواهران از ابتدای ماه رمضان تا پایان این ماه در قالب 30 جلسه آسیب‌شناسی مسائل مربوط به خانواده در محل حسینیه شهر آشخانه، مرکز این شهرستان برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: این طرح در سایر شهرستان‌های استان نیز با حضور اساتید مجرب حوزه علمیه و دانشگاه و با شرکت اقشار مختلف بانوان در حال برگزاری بوده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد./302/9314/ب1

ارسال نظرات