۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۳۱۱۲۳

تشریح برنامه های طرح تابستان مدرسه علمیه ولی عصر بناب

حجت الاسلام آخوندی  از برگزاری دوره طرح تابستانی این مدرسه علمیه همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طبق روال هر سال این طرح همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
حوزه علمیه بناب

حجت الاسلام حسین آخوندی، معاون آموزش حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری دوره طرح تابستانی این مدرسه علمیه همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طبق روال هر سال این طرح همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می گردد.

 

وی با بیان اینکه یکی از محور های برنامه تابستانی این مدرسه علمیه بررنامه تحقیقات تابستان است، افزود: برنامه تحقیقات تابستان ویژه طلاب پایه های اول تا سوم از 18 خرداد ماه همزمان با اول ماه رمضان تا 31 تیر ماه برگزار می شود.

 

حجت‌الاسلام آخوندی گفت: این طرح هر ساله، در راستای کاربردی کردن دروس برنامه‌ای، ویژه طلاب پایه‌های اول، دوم و سوم برگزار می‌شود که طی آن طلاب فعالیت‌های پژوهشی متنوعی را در عرصه ادبیات انجام می‌دهند و با ارائه مقاله و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، به جمع‌بندی مسائل این دو علم که در سال گذشته فراگرفته‌اند، می‌پردازند.

 

وی افزود: این طرح با هدف دانش‌افزایی و مهارت افزایی طلاب برگزار می شود، گفت: با توجه به حضور شبانه‌روزی اساتید در مدرسه جهت برطرف ساختن معضلات علمی، طلاب در کارگروه‌های پژوهشی ادبیات و منطق به نظام‌مند کردن مسائل این دو علم پرداخته می‌شود، در بخش ادبیات نیز کارگروه‌های پژوهشی در دو بخش متن‌خوانی و کاربردی سازی قواعد مشغول هستند.

 

معاون آموزش مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب با بیان اینکه برنامه‌های تهذیبی و قرآنی جزء برنامه‌های این طرح است، ادامه داد: در طول ماه رمضان علاوه بر تحقیقات علمی، برنامه تهذیبی نیز برگزار خواهد شد، درس اخلاق و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از سوی حجت‌الاسلام شیخ مجید باقری بنابی ازجمله برنامه‌های تهذیبی است.

 

وی افزود: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که فهم قرآن و حدیث احتیاج به اجتهاد دارد و علما نیز از دیرباز به آن اهتمام داشته‌اند، این دوره برای طلاب این مرکز بزرگ علوم دینی برگزار شد، چرا که رسیدن به اجتهاد، در ابعاد مختلف، نیاز به فهم مقدماتی چون توانایی در ادبیات، منطق، اصول و حکمت  دارد.

 

حجت‌الاسلام آخوندی با اشاره به محور دیگر برنامه‌های تابستان این مرکز، ابراز داشت: طرح مکالمه زبان عربی که از سال‌های گذشته در این مرکز با همکاری جامعه المصطفی(ص) آغاز شده است، در تابستان سال جاری نیز هم‌زمان با ماه رمضان برگزار می‌شود.

 

وی هدف از مکالمه زبان عربی را آشنایی طلاب با ابعاد کلامی زبان عربی باهدف تبلیغی و ارتباط با کشورهای جهان اسلام دانست و گفت: طلاب در این طرح نیز با شوق شرکت کرده‌اند./854/303/ب2

ارسال نظرات