۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۳۰۸۹۱

مراسم افتتاحیه طرح جوانه‌های صالحین برگزار شد

سردار نقدی در این مراسم که به منظور برنامه‌ریزی اوقات فراغت نوجوانان در نظر گرفته شده گفت: دشمن می‌خواهد ما خیلی ضعیف باشیم و نتوانیم با یک قایق، گوش تفنگداران دریایی آمریکا را در خلیج فارس بگیریم.
سردار نقدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه طرح جوانه‌های صالحین، با سخنرانی سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در مسجد امام خمینی(ره) واقع در شهرک شهید بهشتی، برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام حسین شربتی رییس بسیج پایگاه بسیج شهید یاسینی، فعالیت‌های این پایگاه را شرح داد، پس از آن گروه همخوانی این پایگاه، سرودی در وصف امام زمان(عج) اجرا کردند.

 

در ادامه این مراسم، سردار سید باقر سادات حسینی رییس ستاد فرهنگی سپاه محمد رسول‌الله(ص) با خیر مقدم به خانواده شهدا، بسیجیان و دیگر مهمانان، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت از دغدغه‌های بشر است که حوزه‌های دینی نیز بر این مورد تأکید دارند که رهبری نیز بر این مورد تأکید داشتند، سپاه محمد رسول‌الله(ص) نیز طرح جوانه‌های صالحین را داشته است که هم به عمق‌بخشی مبانی دینی تأکید داشته و هم به مقابله با جنگ نرم دشمن بها داده است.

 

وی افزود: ما امسال دو هزار پایگاه برای طرح جوانه‌های صالحین داریم که در مجموع در آن‌ها 20 هزار برنامه قرآنی برای ماه رمضان امسال در نظر گرفتیم، 30 هزار جلسه برنامه اعتقادی خواهیم داشت، 50 هزار برنامه ورزشی داریم که ورزش‌هایی از قبیل شنا و فوتبال در آن وجود دارد، 40 هزار جلسه برنامه هنری داریم که سرود، تواشیح و نقاشی در آن جای دارد، 30 هزار برنامه کلاس‌های مهارتی داریم که رباتیک نیز دارد، شش هزار کلاس اقتصاد مقاومتی مخصوصاً با بهره‌گیری از شعار سال داریم، هزار جلسه برنامه علمی و المپیادی داریم و اردوهای درون استانی و برون استانی را اجرا خواهیم کرد که 300 هزار نفر به اردوی درون استانی و 50 هزار نفر به اردوی برون استانی می‌روند. همچنین امیدواریم در پایان این طرح‌ها بتوانیم 50 هزار نفر عضو جدید جذب کنیم.

 

در ادامه این مراسم رییس سازمان بسیج مستضعفین، با تبریک فرا رسید ماه مبارک رمضان، گفت: ما امروز درگیر یک جنگ تمام عیار با دشمن هستیم، دشمن روزی فکر می‌کرد می‌تواند با توپ و تانک با ما مقابله کند و آنگونه جلو آمد، اما آن زمان شهید فهمیده و فهمیده‌های فراوان به جنگ رفتند که 36 هزار دانش‌آموز شهید در این جنگ داشتیم، مهرداد عزیزاللهی نیز یکی از این‌ها بود که امام خمینی(ره) بر بازوی او بوسه زدند و گفتند این‌ها ره صدساله را یک‌شبه رفتند.

 

وی افزود: این امکان‌پذیر است، مگر آن کسی که جای پیامبر(ص) خوابید چند سالش بود؟ او هم جوان بود، جوان می‌تواند اسدالله شود، از میان خانم‌ها، حضرت زهرا(س) یک وان است و هیچ بشری در عالم به جز پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) مقام ایشان را حتی درک نمی‌کند پس جوان می‌تواند به چنین مقامی برسد.

 

نقدی بیان کرد: ما الان درگیر جنگ نرم هستیم یعنی درگیر جنگ فرهنگی و اقتصادی هستیم، دشمن، آن‌روز می‌خواست ما را بکشد که نتوانست و امروز می‌خواهد گمراهمان کند. دشمن می‌خواهد به جای اینکه ما به دنبال راه حضرت زهرا(س) و راه حضرت علی(ع) برویم، به دنبال شهوت‌رانی باشیم، یادمان نمی‌رود در عملیات خیبر، که راه باریکی داشتیم توپخانه‌های دشمن چه آتش سنگینی می‌ریختند، در شلمچه که بچه‌ها منطقه‌ای را گرفته بودند که 300 متر عمقش  بود و یک کیلومتر طولش بود، 2 هزار لوله آتش‌افروز به سمت این منطقه باریک گرفته بودند و آتشباران کردند ولی بعد که فرمان حرکت به تانک‌هایشان می‌دادند، بچه‌ها، تانک‌هایشان ‌را می‌زدند، امروز نیز همینطور است، دشمن با صدها شبکه ماهواره‌ای، آتش شهوت و غضب را بر سر جوانان ما می‌ریزد اما وقتی فرمان حرکت نظامی می‌دهد می‌بینیم که صف جوانان ما به سوریه و عراق می‌روند.

 

وی اظهار کرد: امسال آمریکا دو میلیارد و 500 میلیون دلار برای نابودی ما در نظر گرفته است، بگذارید خرج کنند، نتیجه‌ای نخواهند دید، زیرا رهبر شهادت داده‌اند جوانان امروز اگر از جوانان دیروز بیشتر نباشند کمتر نیستند. در جنگ، این فرمانده است که راه را نشان می‌دهد و فرمانده ما در این جنگ نرم، رهبر است، ایشان فرمودند در این جنگ، از جوانان تحصیل، تهذیب و ورزش را مطالبه کردند، برنامه اوقات فراغت بسیج نیز که تحت عنوان جوانه‌های صالحین برگزار می‌شود برنامه ما همین سه مورد است که منجر به تعالی علمی، روحی و جسمی می‌شود. دشمن دانشمندان هسته‌ای را شهید کرد چون از علم ما می‌ترسید، دشمن می‌خواهد ما خیلی ضعیف باشیم و نتوانیم با یک قایق، گوش تفنگداران دریایی آمریکا را در خلیج فارس بگیریم، دشمن می‌خواهد ما اسیر بی‌بندوباری و فساد اخلاقی باشیم، دشمن نمی‌خواهد امثال حسین فهمیده و مهرداد اسداللهی را داشته باشیم.

 

در پایان این مراسم، سرادارن بسیج مستضعفین از خانواده شهدا تقدیر کردند.

 

گفتنی است طرح جوانه‌های صالحین هرساله به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان، به همت معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود./9597/202/ب3

ارسال نظرات