۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۲۶۶۹۲
دبیر دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور هلوکاست:

مسابقه کارتون و کاریکاتور هلوکاست بین‌المللی است

دبیر دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور هلوکاست، گفت: با توجه به اینکه استدلال غربی‌ها مبنی بر آزادی بیان بدون مرز است این مسابقه نوعی انتقاد به آن ها است که چرا در موضوع هلوکاست هر کس صحبت می‌کند مجازات نقدی یا زندانی دارد.
طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور هلوکاست، در نشست خبری نمایشگاه دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هلوکاست که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: نخستین مسابقه کارتون و کاریکاتور هلوکاست واکنشی در مقابله با طرح‌های توهین‌آمیز به پیام اسلام(ص) بود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه استدلال غربی‌ها مبنی بر آزادی بیان بدون مرز است این مسابقه نوعی انتقاد بر آنها است که چرا در موضوع هلوکاست هر کس صحبت می‌کند مجازات نقدی یا زندانی دارد.

 

دبیر دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور هلوکاست با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها مسابقه ما را به نام «نفی هلوکاست» معرفی کردند در حالیکه ما دنبال نفی یا اثبات هلوکاست نیستیم، عنوان کرد: صهیونیست‌ها به بهانه هلوکاست سرزمین‌های فلسطینیان را اشغال کردند در حالیکه ملت فلسطین در جنگ جهانی دوم هیچ نقشی نداشتند بنابراین چرا باید آنان تاوان کشته شدن چند میلیون یهودی را بدهند.

 

طباطبایی افزود: امروز فلسطینیان با کشتار جمعی از سرزمین‌های خود رانده می‌شوند، ما هر نوع کشتار جمعی را نفی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به محورهای مسابقه کارتون و کاریکاتور هلوکاست عنوان کرد: عدم نفی هلوکاست، آزادی بیان و دروغ ادعایی غرب درباره هلوکاست و تاوان آن، به عنوان سه محور در بخش کارتون قرار داده شده در بخش کاریکاتور نیز به چهره نتانیاهو و هیتلر پرداخته می‌شود.

 

دبیر دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور هلوکاست اظهار داشت: در این دوره هنرمندانی از کشورهای غیرمسلمان مانند برزیل و چین حضور دارند که نشان از درک موضوع از سوی آنها است.

 

طباطبایی درباره صحبت‌های ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با یکی از نشریات آمریکایی بیان داشت: وزیر امور خارجه مواضع جدی ضد صهیونیستی دارد مسابقه ما بین‌المللی است آنچه در مصاحبه دیده شده این است که ایشان در جریان مسابقه نیستند، طی صحبت نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد با ظریف ایشان گفتند که این مصاحبه خوراک خارجی داشته که این توجیه نوش‌آبادی عجیب است.

 

وی درباره دعوت به حضور ظریف در نمایشگاه، ابراز کرد: هیچ منعی برای حضور ایشان در نمایشگاه و دیدن آثار وجود ندارد.

 

بنابراین گزارش در پایان این مراسم از پوستر نمایشگاه و 150 اثر برگزیده رونمایی شد، طراح پوستر دومین دوره مسابقه کارتون و کاریکاتور هلوکاست کاستانا از کشور اندونزی است.

 

همچنین در بخش دیگر مراسم از تندیس این دوره از مسابقه با طرحی از آقای شیخ‌الحکمایی رونمایی شد.

 

شایان ذکر است که دومین نمایشگاه مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هلوکاست امروز شنبه 25 اردیبهشت افتتاح و تا 10 خرداد ادامه دارد.

 

لازم به ذکر است که  864  اثر از 50 کشور جهان به این مسابقه ارسال شده و در بخش کارتون به 3 نفر برگزیده جوایزی با مبالغ 12، 8 و 5 هزار دلار پرداخت می‌شود، و دراین بخش 5 جایزه هزار دلاری به شرکت کنندگان داده می‌شود، در بخش چهره نیز به 3 نفر برگزیده جوایزی با مبالغ 7، 5 و 3 هزار دلار پرداخت خواهد شد./202/807/ب1

ارسال نظرات