۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۲۶۶۵۴
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ارتقای کیفی و کمی کتب حوزوی در نمایشگاه کتاب

استاد حوزه و دانشگاه گفت: با نگاهی اجمالی می‌توان گفت کیفیت و کمیت کتب حوزوی در نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته ارتقای چشم گیری داشته است.
نمایشگاه کتاب تهران

حجت الاسلام تقی خدری، استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره کیفیت کتب ارائه شده حوزوی در نمایشگاه کتاب، گفت: با نگاهی اجمالی می‌توان گفت کیفیت و کمیت کتب در نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته ارتقای چشم گیری داشته است.

 

وی افزود: به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید حوزویان به این امر توجه داشته باشند که در همه زمینه‌های علمی وارد شوند و متوقف بر یک علوم خاص نباشند و در دیگر سطوح علمی، دانستنی‌های خود را ارتقاع دهند. 

 

حجت الاسلام خدری با اشاره به مکان نمایشگاه، بیان داشت: تغییر مکانی نمایشگاه، مشکلاتی از قبیل ترافیک و ازدحام مردم در مرکز شهر تهران را مرتفع کرد و با فراهم آوردن امکانات رفاهی از قبیل پارکینگ، خط مترو، وسایل حمل و نقل رایگان در محدوده نمایشگاه و هم جواری با مرقد مطهر و اتوبان سبب سهولت تردد بازدیدکنندگان از نمایشگاه شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: متاسفانه حضور طلاب معزز در نمایشگاه کتاب نسبت به دانشجویان و دانش آموزان که به صورت گروهی در نمایشگاه حضور به هم می‌رسانند کمرنگ‌تر و کمتر است و باید مسؤولان ذی ربط در این زمینه تدبیری بیندیشند.

 

وی درباره چگونگی افزایش سرانه مطالعه در کشور، تاکید کرد: در قانون اساسی کشور تحصیل رایگان به صراحت تصریح شده و این قانون اهمیت تحصیل و مطالعه را در جامعه نشان می‌دهد پس لازم است قیمت کتب ارائه شده در نمایشگاه تا حدی پایین باشد تا عموم مردم بتوان کتاب‌های لازم خود را خریداری کنند.

 

حجت الاسلام خدری در پایان خاطرنشان کرد: تحصیل سبب بنا شدن تمدنی مطلوب است و این سیر مطالعاتی و تحصیل تنها با فراهم آوردن زمینه مناسب میسر می‌شود./202/807/ب1

ارسال نظرات