۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۶۹۴
امام جمعه خوی:

مبارزه با صاحبان زر و زور از ویژگی های یاران خاص امام زمان است

امام جمعه خوی با بیان این که مأموریت یاران خاص امام زمان (عج) در زمان غیبت، مبارزه با صاحبان زر، زور و تزویر است، گفت: مبارزه کردن با انحراف ها، تـحـریـف هـا و بـرداشـت هـای نـادرسـت از دیـن و مـذهـب از دیگر مـأمـوریـت های یـاران حضرت اسـت.
امام جمعه خوی

حجت  الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه، به نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) اشاره و اظهار داشت: غیبت حضرت مهدی(عج) به معنای عدم حضور نیست، بلکه آلودگی و بی لیاقتی انسانها است که قدرت مشاهده او را ندارند.

 

وی  ادامه داد: عوامل و ابزار هدایت در دوران غیبت وجود دارند و عبارت از قرآن، سنت پیامبر(ص)، روایات اهل بیت(ع)، وجود عالمان و نایبان امام در هر عصر، توقیعات و مکاتبات و ارتباطات امام در عصر غیبت صغری است.

 

حجت الاسلام موسوی شکوری افزود: نوع روایات فواید وجودی آن بزرگوار از قبیل واسطه فیض الهی، موجب ایمنی از بلایا و آفات و ناظر بودن بر اعمال و افعال انسانها را تبیین کرده اند.

 

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: اعمال، اعم از جوارحی(بدنی) و جوانحی(قلبی) است، از این رو امام از هر نوع نیت و عملی که در کارنامه انسان ثبت شود، آگاه است.

 

حجت الاسلام شکوری با تأکید بر اینکه فـراهم آمدنِ امنیت فردی و اجتماعی، نهایت آرزوی حاکمان جوامع انسانی است، اظهار داشت: مردم در پناه امـنـیـت فـردی و اجـتماعی به رشد معنوی و مادی می رسند و می توانند از لحظات عمر خود بـهـتـریـن و بـیـشـتـریـن بـهـره را بـبـرنـد؛ مـؤمـنـان بـا آرامـش بـه عـبـادت، تـحصیل علم و خدمت رسانی می پردازند و بزه کاران مجبور می شوند جامعه را ترک کرده و یا توبه کنند و به راه سعادت انسانی الهی خود بازگردند.

 

وی افزود: ایجاد امنیت در جامعه به حـاکـمـیـت دیـن خـدا، بـرچـیـده شـدن حـکـومـت هـای مـتـعـدّد و ظـالم، ایـجـاد حـکـومـت جـهـانی و عدل گستر، پیشرفت علم، بالندگی عقل و رفاه فردی و اجتماعی است که در حـکـومت مهدوی همه عوامل فوق تحقق یافته و زمینه های ناامنی را بر می چینند و جامه زیـبـای امـنـیـت را بر تن جـامـعـه مـی کـنـند.


مسؤول حوزه های علمیه خوی با اشاره به مـأمـوریـت یـاران امـام زمـان(ع)، افزود: مبارزه کردن با انحراف ها، تـحـریـف هـا و بـرداشـت هـای نـادرسـت از دیـن و مـذهـب مـأمـوریـت یـاران امـام زمـان(ع) اسـت؛ عـوامـل اصـلی ایـن انـحـرافات سه دسته صاحبان زر(سرمایه داران و اشراف)، صاحبان زور(حـکـومت های غیر اسلامی و به ظاهر اسلامی) و صاحبان تزویر(روحانیون وابسته و دنـیـاپـرسـت و جـیـره خـوار حـکـومـت ها و طبقات اشراف) هستند؛ در واقع صاحبان زر و زور تـحریف ها، برداشت ها و تفسیرهای غلط را سفارش می دهند و صاحبان تزویر آن را اجرایی و عملیاتی می کنند./1301/303/ب2

ارسال نظرات