۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۲۴۹۷۵
مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر مطرح کرد؛

ضرورت تعامل مراکز فرهنگی با حوزه های علمیه

حجت الاسلام ناصری گفت: ضروری است که بخش هایی از جامعه که متولی مسأله فرهنگ هستند به دست طلاب و حوزه های علمیه سپرده شود.
حجت الاسلام صمد ناصری

حجت الاسلام صمد ناصری مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به جایگاه و اهمیت حوزه تبریز اشاره کرد و گفت: حوزه تبریز، خاستگاه علمای بزرگ بوده و برای بازیابی این هویت لازم است مسؤولان و متولیان امر توجه بیشتری داشته باشند

 

وی در ادامه به معرفی مدرسه حضرت ولی عصر(عج) پرداخت و افزود: این مدرسه با 500 طلبه در ده پایه تحصیلی، بزرگترین مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی است، این مدرسه‌ای علمیه در فرهنگ عمومی شهر تأثیر بسزایی دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز اضافه کرد: مدارس علمیه امیرالمومنین(ع)، امام صادق(ع) و سالار شهیدان تبریز جزء مدارس اقماری مدرسه ولی عصر(عج) می باشند، بنابر این با احتساب مدارس دیگر، دارای 1000 طلبه می باشد.

 

این استاد حوزه با تأکید بر اسوه عملی و تربیت بصری و غیر لسانی طلاب، تصریح کرد: طلاب از لحاظ آموزش و تهذیب باید بصورت توأمان مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند، براین اساس اساتید می توانند علاوه بر تدریس، الگوی عملی طلاب باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: مدرسه علمیه ولیعصر(عج) در سال تحصیلی جاری در راستای پیشبرد علمی و اخلاقی طلاب برنامه هایی را مد نظر داشت و با اجرای این برنامه ها حرکتی رو به جلو  و در مسیر هرچه بهتر شدن را طی نمود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ناصری افزود: حوزه های علمیه از اصلی ترین تغذیه کننده های فکری و اعتقادی جامعه به حساب می آیند و طلاب و روحانیون باید با حضور در مساجد، ادارات و دانشگاه ها باید ضمن فعالیت های تبلیغی، به شبهات مردم پاسخ علمی، مستدل و قانع کننده بدهند.

 

وی با تاکید بر این که روحانیون باید با مراکز تاثیرگذار فرهنگی تعامل گسترده ای داشته باشند، افزود: ضروری است که بخش هایی از جامعه که متولی مسئله فرهنگ هستند به دست طلاب و حوزه های علمیه سپرده شود./854/202/ب3

ارسال نظرات