۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۲۴۶۴۰
آیت الله علوی گرگانی:

معرفت موجب بقای انسان می شود/ جمهوری اسلامی به دنبال کشورگشایی نیست

حضرت آیت الله علوی گرگانی نظام جمهوری اسلامی را نظامی خدایی عنوان کرد و گفت: دشمنان قبول دارند که ایران از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و قدرت نظامی ایران بالاترین قدرت منطقه است، اما در 37 سال که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، هیچ تجاوزی و حرکت کشور گشایی به کشورهای همسایه نداشته است،
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار کارکنان هوافضای سپاه کاشان پس از تسلیت شهادت امام کاظم(ع) خاطرنشان کرد: خدا در قرآن وعده داده است که مؤمنان و پیامبران خود را در دو دنیا و آخرت کمک خواهد کرد و در وعده خدا تخلفی نیست.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم درباره باقی ماندن حق و نابودی باطل اظهار داشت: کمکی که خداوند به بزرگان دین کرده است را مشاهده می کنید که نام آنها بعد از گذشت هزار سال به عظمت برده می شود و حق و حقانیت و باطل خود را نشان می دهد؛ اهل ظلم و ستم و دشمنان اهل بیت(ع) همه رفتند و مردم بر آنها لعنت می فرستند، اما اهل حق و حقیقت مانده و هر چه زمان می گذرد، واقعیات خود را بیشتر نشان می دهند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: همانطور که خداوند همیشه باقی است، کاری که برای خداوند انجام شود، از بین رفتنی نیست که صریح این مسأله در قرآن آمده است؛ اگر نیت افراد خدایی باشد، مسلما برکت فوق العاده را در بر خواهد داشت.

 

وی افزود: خداوند نیکوکاران و خدمتگذاران را یاری می کند و شما نیز اگر نیت هایتان خدایی باشد، یاری تان خواهد کرد؛ اگر کار را برای خدا، انتصال امر الهی، بزرگان دین، رهبر معظم انقلاب انجام دهید، اجر و مزد الهی نزد خدا وجود دارد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی معرفت را عامل بقای انسان عنوان کرد و یادآور شد: پیامبران آمدند تا انسان ها را آگاه کنند و مردم فریب دنیا را نخورند؛ منظور از خلقت عبادت و معرفت است؛ چرا که معرفت موجب بقای انسان می شود.

 

وی  با بیان این که نظام جمهوری اسلامی نظامی خدایی است، خاطرنشان کرد: با این که دشمنان قبول دارند که ایران از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و قدرت نظامی ایران بالاترین قدرت منطقه است، اما در 37 سال که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، هیچ تجاوزی به کشورهای همسایه نداشته است و در جای خود مستقر بوده و حرکت کشور گشایی نداشته است، اما از نظر تبلیغ دین، حرکت های زیادی داشته و این دستور خداوند متعال است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: هدف امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، دعوت به حق و شناختن راه حق و باطل به مردم است و ما مردم را به راه حق هدایت می کنیم که برخی قبول و برخی دیگر رد می کنند.

 

وی در پایان ضمن بیان توصیه هایی تصریح کرد: مواظب راه حق باشید و خود را پایدار بدارید؛ دقت داشته باشید که اهداف خود را خدا قرار دهید و هدفتان در نظام، خدمت به خدا و خلق خدا باشد و بدانید که خدا در دنیا و آخرت یاری تان خواهد کرد./822/پ202/ج1

ارسال نظرات