۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۲۳۸۱۲
حجت‌‌الاسلام والمسلمين عاملي:

فضای حوزه‌ علمیه‌ مشهد و خراسان یک فضای كاملا انقلابی و معتقد است

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این‌ که فضای حوزه‌ علمیه‌ مشهد و خراسان یک فضای كاملا انقلابی و معتقد است، گفت: فضاسازی علمي و ایجاد یک جریان عقلی عمیق و دقیق در حوزه، نیاز مهمي است که باید اقدامات لازم در این جهت انجام شود
حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدیر حوزه علمیه خراسان در دیدار با مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، گفت: برخی از ذهنیت‌های بی‌اساس و نادرست عامل مظلوم واقع شدن حوزه‌ علمیه مشهد است

 

وی رهبری نظام اسلامی را امری بسیار عظیم و سنگین توصیف کرد و ضمن ستایش مدیریت مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف، بیان داشت: ایشان از همان ابتدای تصدی مسئولیتشان رابطه‌ی بسیار خوب و احترام‌آمیزی با علما و مراجع تقلید داشتند.

 

حجت‌‌الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به سیاست مدبرانه‌ مقام معظم رهبری در مورد ایجاد وحدت در میان اقشار مختلف، بیان کرد: ما حتی سعی داریم با افراد غیر همسو نیز تعاملات مثبت و سازنده‌ای ایجاد و حتی‌الامکان از اصطکاک و برخورد احتراز کنیم.


مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: فضای حوزه‌ علمیه‌ مشهد و خراسان کاملاً یک فضای انقلابی و معتقد است و همین مسؤولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

 

وی اعتقاد کامل مجموعه‌ی مديريت و شورایعالی حوزه علمیه خراسان مبنی بر تعامل با نهادهای حوزوی و دولتی را متذکر شد و برخی از ذهنیت‌های بی‌اساس و نادرست را عامل مظلوم واقع شدن حوزه‌ علمیه مشهد دانست.

 

حجت‌‌الاسلام والمسلمین عاملی تأکید کرد: ما نگاه باندی و جناحی نداریم و ولایت‌محوری مبنای تعامل ما با دیگران است.

 

وی ضمن گراميداشت ياد مرحوم آيت الله واعظ طبسي، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر ادامه‌ی حمایت‌های تولیت آستان قدس رضوی از حوزه‌ علمیه خراسان تأکید داشتند و خوشبختانه تعامل سازنده و مطلوبی با آستان قدس رضوی داریم


نباید اجازه دهیم از سخنان رهبری برداشت‌های جناحی صورت گیرد


حجت‌الاسلام والمسلمین نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت نیز در اين دیدار با اشاره به تنوع دیدگاه‌ها در میان علماء و مراجع گفت: بیانات مقام معظم رهبری در حوزه‌ی خراسان باید نمود و تحقق بیشتری داشته باشد.


مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با بیان این‌که استانداران مکلف به انتخاب مشاور روحانی و برقراری ارتباط قوی با علماء، روحانیون و ائمه جمعه شده‌اند بیان کرد: مطابق دستور وزیر کشور مشاوران استانداران در امور روحانیت در شورای فرهنگی استان‌ها و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی عضو شده‌اند و اميدواريم كه منشا اثرات مثبت در تصميم گيري ها باشند.


وی در پایان تصریح کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی بودن حوزه مطلق است و چپ و راست را شامل می‌شود و نباید اجازه دهیم کسی از این سخنان برداشت‌های جناحی کند./859/102/ب2
 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان

ارسال نظرات