۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۲۳۱۷۵
آیت الله موسوی جزایری:

طلاب یاورانی برای مبارزه با مخالفان اهل بیت باشند

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که آروزی هر طلبه و عالم دینی سربازی امام زمان(عج) است، گفت: طلبه ها یاورانی در مبارزه با منحرفان و مخالفان اهل بیت همچون فرقه وهابیت باشند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، شامگاه دیروز با حضور در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه الغدیر و تبریک این مناسبت به طلبه ها، خانواده ها و عشایر آنها اظهار داشت: عمامه گذاری ریشه در روز غدیر خم دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که پیامبراکرم(ص) در روز غدیرخم امام علی(ع) را به عنوان ولی امر مسلمانان و جانشین پس از خود تعیین کرد، ابراز داشت: ایشان عمامه معروف خود به نام سحاب را بر سر مبارک امام علی (ع) قرار دادند؛ بنابراین تکمیل ولایت امیرمؤمنان(ع) پس از عمامه گذاری حاصل شد.

 

آیت الله موسوی جزایری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امام علی(ع) در مراسم ها و مناسبت های مهم عمامه رسول خدا(ص) را بر سر قرار می دادند، خاطرنشان کرد: به تبعیت از سنت رسول خدا(ص) ما در عید غدیر خم به عمامه گذاری طلبه ها روی می آوریم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز امیدواری از این که طلبه ها سربازانی خالص برای امام زمان(عج) باشند، افزود: طلبه ها، علمای دین، مراجع تقلید و ولی فقیه افتخار می کنند که سربازان کوچکی برای امام زمان(عج) باشند.

 

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حوزه های استان خوزستان بهترین و پربارترین حوزه ها هستند، گفت: مدرسه الغدیر با اهتمام و توجهات آیت الله حیدری از بهترین مدارس استان خوزستان بوده و از زحمات ایشان صمیمانه تشکر می‌کنم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان به وجود 20 حوزه علمیه در شهر اهواز اشاره و این که مدرسه الامام بزرگترین آنها است، تصریح کرد: در استان نیز 50 حوزه علمیه فعال و بانشاط وجود دارد که ان شاء الله در مسیر ولایت اهل بیت(ع) به فعالیت بپردازند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به حضور بزرگان و علمای دین در مراسم عمامه گذاری طلبه های الغدیر و آرزوی سلامتی برای این بزرگواران، ابراز داشت: طلبه ها از محضر بزرگان و اساتیدی که عمر شریف را در خدمت به ولایت اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) صرف کردند، بهره مند شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه گفت: مسیر و راه نورانی و اصیل اهل بیت نسل در نسل ان شاء الله تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت.

 

آیت الله موسوی جزایری ابراز امیدواری کرد که طلبه های عزیز یاوری برای مبارزه با مخالفان منحرف همچون وهابیت و امثال آنها باشند، خاطرنشان کرد: این گروه های منحرف شبانه روز به جنگ علیه مکتب شیعه پرداخته و ما نیز به مبارزه با آنها می پردازیم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه های قرآنی «و کان حق علینا نصر المؤمنین»، «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» و حدیث «یا علی انت و شیعتک هم الفائزون» اظهار داشت: شکی در آن نیست که به مشیت خداوند شیعیان رستگار خواهند شد.

 

امام جمعه اهواز در پایان گفت: خداوند را از نعمت ولایت اهل بیت(ع) و ولایت فقیه که بر ما ارزانی داشته است سپاس می گوییم و از خداوند خواستاریم تا جمهوری اسلامی ایران و کشورهای شیعه و شیعیان را مورد لطف و نصرت خود قرار دهد./9456/203/ب2

ارسال نظرات