۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۲۳۰۱۷
امام جمعه اهر:

راهیان نور بزرگترین حرکت فرهنگی در کشور است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه راهیان نور بزرگترین حرکت فرهنگی در کشور است، گفت: هدف اصلی اردوهای راهیان نور ترویج فرهنگ مقاومت، حفظ روحیه ایثار و شهادت و انس با ارزش‌ها و معارف ناب هشت سال دفاع مقدس است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده ظهر امروز در مراسم اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور، اظهار داشت: شما دانش آموزان با عشق حسینی عازم مناطق عملیاتی هستید که زمانی در سیطره دشمنان بوده است.


وی با بیان اینکه دانش آموزان باید با حضور در اردوهای راهیان نور شجاعت، رشادت و وصیت شهدا آشنا شده و پس از حضور در شهر خود، دیگر دوستان خود را نیز با آنها آشنا کنند، گفت: هدف اصلی اردوهای راهیان نور ترویج فرهنگ مقاومت، حفظ روحیه ایثار و شهادت و انس با ارزش‌ها و معارف ناب هشت سال دفاع مقدس است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه با اشاره به اینکه راهیان نور یک حرکت فرهنگی ارزشمند و بسیار بزرگی است، افزود: با وجود هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ اصیل اسلامی باید تصمیم جدی نسبت به مسائل فرهنگی گرفته شود و نسبت به انجام این کار اهتمام زیادی داشت.


وی تصریح کرد: شهدا برای مقام و موقعیت مادی به میدان نبرد نرفته اند و بعضی از آنها واقعا مظلومانه به شهادت رسیده اند و برخی تحت شدیدترین شکنجه ها شهید شدند، شهدا کسانی بودند که اگر امروز حضور داشتند در اوج گمنامی به انقلاب و کشور خدمت می کردند.


امام جمعه اهر تأکید کرد: شهدا اگر در نبرد هشت ساله خضور نداشتند ما امروز دیگر شاهد امنیت نبودیم، چون قرار بود بیایند ایران را ویران کنند، ایمان و قرآن را بگیرند اما با فرمان مقام رهبری در آن زمان و به عشق علاقه اهلبیت(ع) هر آنچه داشتند رها کرده و رفتند.


وی خاطرنشان کرد: شما میروید تا رد پای این عزیزان را بینید و سعی کنید مطالب و محلهایی را که می بینید مستند کنید و به یادگار داشته باشید تا با دیدن آن و به یاد آوردن مناطقی که خون هزاران شهید ریخته شده است، آثار معنوی آن را در زندگی مشاهده کنید./854/202/ب2

ارسال نظرات