۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۲۵۸۹۰

جشنواره معراج با محوریت نماز و نیایش در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ جشنواره فرهنگی هنری معراج با محوریت موضوع نماز و نیایش در رشته های مختلف و در رده های سنی متعدد در تبریز برگزار می شود.
حجت الاسلام احمد حميدي، معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تبريز

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره معراج درسه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال اظهار داشت: این جشنواره در 10 رشته صنایع دستی، عکاسی، خوشنویسی، داستان نویسی، نمایش و تئاتر، خاطره نویسی، فیلم و تولیدات نرم افزار، انیمیشن، شعر و طراحی های گرافیکی برگزار می شود.

 

وی افزود: این جشنواره با هدف ایجاد زمینه برای رشد فعالیت های هنری با محوریت نماز، تشویق هنرمندان به موضوع نماز از طریق کشف، معرفی و تقدیر از هنرمندانی که به این موضوع پرداخته اند، اشاعه ارزشهای آیینی و نمادین دین اسلام از طریق هنر، معرفی موضوع نماز به عنوان مضمونی برای به کارگیری و ابداع در آثار هنری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حمیدی، با بیان اینکه استفاده از ابزار هنر بهترین راهکار ترویج فرهنگ اقامه نماز محسوب می شود،  اظهارکرد: برگزاری این جشنواره، حرکتی بسیار خوب و ارزنده در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه به وسیله زبان هنر است.


وی با تأکید بر اینکه شهرداری تبریز طی سال‌های گذشته با تقویت و توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی، مذهبی و دینی با محوریت موضوع نماز گام‌های عملی برای ترویج فرهنگ نماز برداشته است، از عزم جدی این مجموعه برای توسعه این قبیل برنامه‌ها خبر داد.


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به کسب عنوان برتر شهرداری تبریز  در سال 94 به عنوان نهاد فعال در ترویج وتوسعه فرهنگ نماز گفت: خانواده بزرگ شهرداری تبریز، ضمن توجه جدی به فریضه نماز در مجموع درون سازمانی،نسبت به برنامه‌ریزی راهبردی در فضاهای عمومی شهری خصوصأ پارک ها و مساجد در راستای اشاعه فرهنگ غنی و اصیل اسلامی قدم بر می دارد.


وی در پایان  با اشاره به این‌که به آثار برگزیده ان جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را لغایت تا 25/2/95 به فرهنگسراهای شهرداری های مناطق و فرهنگسراهای مشارکتی تحویل  و رسید دریافت کنند./935/203/ب3

ارسال نظرات