۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۳۲۵۸۸۵
کارشناس مسائل دینی:

دین فروشی از کارهای خطرناک شمرده می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به این که دین فروشی از کارهای خطرناک شمرده می شود، گفت: مردم هدف خود را رضایت الهی قرار دهند و تمام کارهایی که انجام می دهند متناسب با احکام خدا باشد تا زنگی خوبی را برای خود و خانواده خود بر قرار کنند.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان شبهاي رمضان با حجت الاسلام حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان کارشناس مسائل دینی امشب در دیدار با مردم در مسجد تاریخی گنج کرمان، گفت: اولین مرتبه ای که مسأله شیعه مطرح شد در زمان رسول خدا بود که کلمه شیعه بودن را مطرح کرده و مردم را به سمت آن دعوت می کرد.

 

وی افزود: کتاب های بسیار زیادی درباره مسأله شیعه نوشته شده که از استناد های قوی برخوردار هستند و کسی نمی تواند به آن ها اشکالی وارد کند زیرا هرموقع که اشکالی گرفته شده، گروه شیعه آن را جواب داده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که کلمه شیعه در قرآن ذکر شده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) عرض کرد که کسی که با گروه شیعه باشد می تواند خود را وارد بهشت کند و از وسوسه های شیطانی دور باشد.

 

وی بیان داشت: همزمانی با اهل بیت برای شیعه شدن نیازی نیست زیرا آن چه که برای انسان مهم استاین است که اعتقاد های خود را با اهل بیت یکسان کرده و مطابق آن ها عمل کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که انسان باید سرمشق خود را اهل بیت قرار دهد، ابراز داشت: انسان ها باید در دنیا اعتقاد های خود را با یک انسان کامل هماهنگ کند چرا که کسی می تواند برنامه های خدایی خوبی را برای مردم برقرا کند که از طرف خدا آمده باشد.

 

وی یادآور شد: عقلی که در دنیا کار نکند، تمام هدف خودش را برای شیطان خرج می کند و علاوه بر این که به فکر آخرت نیست، بنده شیطان می شود.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که اهل بیت یک انسان های کاملی محسوب می شوند، ابراز داشت: کسی که در دنیا دنبال طاغوت باشد، مردم بدانند که از این شخص گناهانی همچون اختلاس، ظلم و خیانت سر می زند.

 

وی تأکید کرد: صاحبان عقل سالم، نسبت به افراد طاغوت برای ارزیابی، فکر آن ها بیشتر کار می کند، زیرا آن ها فکری را انتخاب کرده اند که پشت آن ها تفکر خدایی است و خدا عقل آن ها را برنامه ریزی کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که در قرآن خداوند دو کلمه شجره طیبه و خبیثه را آورده است، خاطرنشان کرد: مردم هدف خود را رضایت الهی قرار دهند و تمام کارهایی که انجام می دهند متناسب با احکام خدا باشد تا زنگی خوبی را برای خود و خانواده خود بر قرار کنند.

 

وی ابراز داشت: بعضی از افراد در جامعه به خودشان خیلی توجه می کنند و همیشه از منیت خود تعریف می کنند و این جز مشرک بودن را نمی رساند و این افراد زندگی خود را نابود می کنند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که دین فروشی از کارهای خطرناک شمرده می شود، یادآور شد: خدا فرموده که اگر افراد دین الهی را قبول نکنند، خدا این دین را به دیگر مردم می دهد زیرا خدا دین را برای خوشبختی مردم گذاشته است.

 

وی با بیان این که خوشبختی تمام مردم، به دین بودن آن ها است، ابراز داشت: متأسفانه گروه های عربستانی مردم را از شیعه بودن دور می کنند، و باید به آن ها گفت که شما عربستانی ها دست استعمار انگلیس هستید که دارند شما را فریب می دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز داشت: شیعه ساخته خدا است و کسی که غیر این را انتخاب کند، دین نجسی را برای خود انتخاب کند.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری(ع)، خاطرنشان کرد: اگر مومنی در روز قیامت محشور شود تمام اهل بیت و 124 هزار نفرجلوی این مومن واقعی بلند می شوند.

 

وی در پایان گفت: شیعه به کسی می گویند که علاوه بر این که مردم، همدیگر را دوست داشته باشند، به همدیگر کمک کنند زیرا شیعه جمله به من چه را نباید استفاده کند و با مشکلات همدیگر را حل کنند./9707/202/ب3

ارسال نظرات