۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۲۴۶۰۰
رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان:

زﻣﯿﻨﻪ بصیرت‌افزایی جوانان در ایام اعتکاف ﻓﺮاھﻢ شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان بر ﻓﺮھﻨﮓﺳﺎزی ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻋﺒﺎدی در جامعه تاکید کرد و گفت: زﻣﯿﻨﻪ بصیرت‌افزایی ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮانان در ایام اعتکاف ﻓﺮاھﻢ شود.
حجت الاسلام فروزان نژاد رييس ستاد اقامه نماز هرمزگان

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، تفکر در اعمال و کردار و انتخاب راه درست را از فلسفه وجودی اعتکاف عنوان کرد و گفت: جذب جوانان و کیفیت بخشی در برنامه های این آیین، مهم‌ترین مسأله در مدیریت اعتکاف است.


وی، اعتکاف را سنت حسنه نبوی و از سنت‌های فراموش شده ای ذکر کرد و بیان داشت: احیای این سنت الهی از برکت نظام اسلامی و خون شهدا است.


 رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان، ماه رجب را ماه خودسازی و تهذیب اخلاق دانست و گفت: به فرموده حضرت محمد (ص) ماه رجب، ماه استغفار امت اسلامی است.

 

حجت الاسلام فروزان نژاد، توجه بیشتر به اعتکاف را نیازمند فرهنگ سازی دقیق در این زمینه دانست و بر ﻓﺮھﻨﮓﺳﺎزی ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻋﺒﺎدی در جامعه تاکید کرد.

 

وی در ادامه همچنین بر فراهم کردن زﻣﯿﻨﻪ بصیرت‌افزایی ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮانان در ایام اعتکاف تاکید داشت.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای برنامه های فرهنگی ویژه اعتکاف در مساجد را زمینه مناسبی برای رفع کاستی ها و تکامل روحیه افراد دانست.

 

وی با اشاره به نقش رسانه ها درخصوص حضور پرشور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف بر فعالیت چشمگیر رسانه های دیداری و شنیداری بر فرهنگ سازی این سنت الهی تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام فروزان‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در اعتکاف برنامه‌داریم که به آن بپردازیم اقامه نماز جماعت صبح است.

 

وی، تقید به نماز اول وقت در اقشار مختلف جامعه را فرصت خوبی برای رسانه ملی جهت انعکاس و انتشار آن در جامعه دانست و افزود: در ایام اعتکاف فرصت‌های خوبی برای ترویج فرهنگ نماز وجود دارد و همه رسانه‌ها باید در این امر قوی عمل کنند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با بیان این که جهت جذب جوانان برای نماز صبح راه‌های زیادی وجود دارد اظهار کرد: امامان جماعت می‌توانند در بین نماز‌های مغرب و عشا مردم را برای اقامه نماز جماعت صبح دعوت کنند.

 

وی با بیان این که شهر بندرعباس دارای مساجد زیادی است ابراز داشت: تنها در کمتر از 200 مسجد بندرعباس نماز جماعت صبح برگزار می‌شود و این آمار مطلوب نیست./851/302/ب3

ارسال نظرات