۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۳۲۴۲۱۲
آیت الله طبرسی:

هنر فاخر بهترین ظرفیت برای ترویج ارزش های دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که باید از ظرفیت هنر برای معرفی اسلام به خوبی استفاده کرد، گفت: برخی‌ها تلاش دارند که هنر را تنها در برگزاری کنسرت‌های نامناسب و مستهجن خلاصه کنند و این در حالی است که این موضوع ربطی به هنر ندارد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مسؤولان عتبات عالیات استان با اشاره به این‌که باید از فرصت ماه رجب برای عبادت به خداوند باید به خوبی استفاده کرد، افزود: باید در این ماه خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ماه رجب ماهی است که افتخار انسانیت برای رسیدن به کمال و سعادت با بعثت پیامبر اخلاق، رحمت و مهربانی بود، ماهی که همه عاشقان امیرمؤمنان و پیامبر خوشحال بودند.

 

آیت الله طبرسی ماه رجب را ماه شروع وصل یار دانست و اظهار داشت: اگر می خواهیم در مسیر الی الله حرکت کنیم باید از رجب شروع کنیم و خوش به حال کسی که در ماه رجب شروع به رسیدن به معبود می کند و به خودسازی خویش می پردازد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که عشق و ارادت مردم مازندران به اهل بیت(ع) همواره زبانزد خاص و عام بوده است، گفت: عشق به اهل بیت پیامبر اسلام در قلب و روح مردم مازندران نهفته است. 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود بیش از هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه در استان اشاره کرد و گفت: مازندران از نظر تعداد اماکن متبرکه رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده او این خود بیان کننده ارادت قلبی این مردم به ائمه معصومین(ع) است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که مازندران از گذشته در کمک به ساخت و بازسازی حرم ائمه معصومین(ع) پیشگام بوده است، ادامه داد: با توجه به پیشینه تاریخی مردم استان، این آمادگی در حال حاضر نیز برای مشارکت در بازسازی حرم اهل بیت(ع) در عراق وجود دارد.

 

وی گفت: مردم ولایتمدار مازندران همیشه و در همه حال به عشق ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) و فاطمه الزهرا(س) پیش قراول بوده و عاشقانه وارد میدان شده و از هیچ کمکی دریغ نکرده و نمی کنند و الحمدالله کمک های مردم غیور مازندران به ستاد عتبات عالیات استان برای بازسازی اماکن مبترکه چشمگیر بوده است.

 

امام جمعه ساری همچنین با اشاره به عزت و عظمت اسلام ناب در عرصه جهانی خاطرنشان کرد: امروز همه توان دشمنان در جهت تضعیف اسلام ناب خلاصه شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که طرح اسلام هراسی غرب در دنیا شکست خورده است، گفت: آمریکایی ها با به وجود آوردن گروه های تروریستی نظیر داعش به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام ناب در جهان بودند که خوشبختانه با مقاومت مردم منطقه این توطئه ها در حال خنثی شدن است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز اسلام ناب با پرچم داری ایران اسلامی در جهان هر روز گسترش می یابد، خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش های آمریکا، امروز موج اسلام خواهی در نقاط مختلف جهان رو به گسترش است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته هنر اشاره کرد و با بیان این که باید از ظرفیت هنر برای معرفی اسلام به خوبی استفاده کرد، گفت: برخی‌ها تلاش دارند که هنر را تنها در برگزاری کنسرت‌های نامناسب و مستهجن خلاصه کنند و این در حالی است که این موضوع ربطی به هنر ندارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، برخی اقدامات انجام شده در حوزه هنر را توهین به هنر و هنرمند دانست و خاطرنشان کرد: تمرکز کردن بر روی لهو و لعب و نام‌گذاری آن به هنر جفا به هنر و هنرمندان است./950/202/ب1

ارسال نظرات