۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۲۴۱۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران:

ماه رجب، فرصتی برای حرکت آگاهانه در مسیر کمال و سعادت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با تبریک حلول ماه رجب و آغاز فصل نیایش،‌ گفت: ماه رجب، زمان حرکت آگاهانه در مسیر کمال و دستیابی به سعادت و کسب برکات است.
حجت‌الاسلام نصير نيک نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و میلاد با سعادت امام باقر(ع) گفت: ‌روزها و شب‌های این ماه پرفضیلت دارای ارزش و فواید معنوی بسیاری است که باید از لحظه لحظه آن جهت نیل به سعادت و حرکت در مسیر شناخت خدا و خودسازی گام برداریم.

 

حجت‌الاسلام نیک نژاد با ذکر مناسبت های مهم این ماه، به ولادت با سعادت سه امام معصوم، امام علی اولین امام مؤمنین و جانشین بر حق رسول خاتم ‏، امام محمد باقر و امام جواد علیهم ‏السلام اشاره کرد و آغاز بزرگ ترین رویداد تاریخ انسانی، بعثت پیامبر مهر و محبت، محمد مصطفی صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏ آله که برای هدایت و سعادت انسان‏ها و نجات آنها از فقر و جهل، در این ماه اتفاق افتاده را تبریک گفت. 

 

ایشان، در ادامه سخنان خود با بیان این نکته که همه روزها و ایام به خداوند تعلق داشته و ارج و قرب دارند، افزود: برخی زمانها به دلایلی شرافت بیشتری دارند، رجب، شعبان و رمضان سه ماه برجسته در ایام سال هستند که ویژگی های مخصوص داشته، آداب و همچنین برکات خاصی دارند. ماه رجب نیز را از جمله این فرصت های استثنایی است چرا که باران رحمت الهی جاری و برای انسانهای خداجو، نویدبخش زندگی و تولدی دوباره به واسطه انس و توجه بیشتر به معبود است. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با بیان ارزش های ماه رجب، اظهار داشت: این ماه، بهترین فرصت برای تقویت ایمان و پارسایی است. ماه دعا و نیایش، خودسازی، نماز، استغفار و طلب آمرزش، زیارت و دیدار اولیای الهی، تهذیب اخلاق و رفتار، پاکی جسم و روح، ماه ذکر توحید و تسبیح و تحمید، ماه بیعت و صلوات بر پیامبر و خاندان پاک او، ماه اعتکاف در مسجد جامع، ماه روزه داری و احسان و نیکوکاری، ماه تهجد و شب زنده داری، ماه زیارت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، امیر المؤمنین و سید الشهدا علیهماالسلام و حضور در بارگاه قدسی امام رضا علیه السلام است. 

 

حجت‌الاسلام نیک نژاد، همچنین به برخی مناسک و آدابی که از سوی پیامبراکرم (ص) و امامان معصوم (ع) برای این ماه ذکر شده، اشاره کرد و بیان داشت: اعمالی که در روایات ذکر شده، به دو گونه است؛ قسمتی از این اعمال مربوط به همه روزهای ماه است؛ مانند روزه گرفتن و بعضی از اذکار و ادعیه و قسمت دیگر آن مربوط به زمان های مخصوصی از این ماه، مانند اعمال و دعاها و نمازهایی که برای هر شب و روز این ماه وارد شده و همچنین اعمالی که در ایام البیض (روز سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری) سفارش به انجام آن شده است.

 

این مسؤول فرهنگی با تأکید بر اینکه مشکلات امروز جوامع بشری، به دلیل کمبود معنویت، اخلاق و فرهنگ، ضعف عقیده، اخلاق و اندیشه است، خاطر نشان ساخت: توسعه صنعتی، گسترش دانش های طبیعی و تجربی و افزایش ابزارهای رفاه عمومی، بدون ایمان و اخلاق مورد تأکید اسلام، دردهای بشریت را درمان نمی کند. امروز بشریت هنوز در بند خشم، شهوت، کینه، جهل و غرور گرفتار بوده و بیش از هر زمان دیگر به ایمان و تقوا نیاز دارد.  

 

وی با تبریک مجدد قرار گرفتن در فضای معنوی ماه رجب، تأکید کرد: این ماه فرصتی گرانبهاست که همراه با ماه شعبان و رمضان فصل نیایش و بهار خودسازی را تشکیل می دهد، انشاالله با تهذیب نفس و خضوع و خشوع در پیشگاه پروردگار جهانیان، دل‌ها و جان‌ها را در آسمان رحمت واسعه الهی جلا داده و ضمن آمادگی برای ورود به ماه های شعبان و رمضان، روز به روز به شکوفایی اخلاق انسانی و معرفت حقیقی دست یابیم./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات