۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۳۲۴۱۲۳
رییس حوزه هنری استان هرمزگان:

لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی است

برگزاری رسا _ رییس حوزه هنری هرمزگان با اشاره به دو اصل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان اولویت‌های مهم حوزه هنری از عزم جدی این مجموعه برای مکتوب‌سازی فعالیت‌های انقلابی هرمزگانی‌ها در این دو حوزه خبرداد.
اقتصاد مقاومتي

انوشیروان پیشدار، رییس حوزه هنری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، شهید آوینی را الگویی مناسب و بی‌نظیر برای هنر و هنرمندان متعهد به انقلاب اسلامی دانست و گفت: فاصله از هنر انقلابی یکی از آسیب‌های جامعه اسلامی است.

 
وی با اشاره به اهمیت شهرستان میناب در زمینه تولید هنر متعهد به انقلاب و وجود هنرمندان انقلابی و متعهد، افزود: این شهرستان با توجه به دارا بودن شرایط مناسب، میزبان برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.
 
رییس حوزه هنری هرمزگان با اشاره به وظیفه سنگین تر هنرمندان متعهد در این برهه از انقلاب، صیانت از فرهنگ و هنر انقلابی را دغدغه مقام معظم رهبری عنوان کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود متن و محتوا در تئاتر استان، گفت: هنرمندان حوزه هنری می‌توانند با تهیه نمایشنامه و محتوا به صورت جدی تر وارد این عرصه هنری، فرهنگی شده و تأثیرگذار باشند.
 
پیشدار به اهمیت نقش نمایش در هنر انقلابی اشاره داشت و تصریح کرد: هنر نمایش نباید تنها مختص اجرای تئاتر در جشنواره ها باشد، بلکه باید به بطن جامعه و عموم مردم ورود پیدا کند. 
 
وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری  و احتمال تغییر در جشنواره‌های بخش نمایش، افزود: با توجه به اینکه تمام تمرکز خود را بر نگاه حمایتی گذاشته‌ایم البته امکان دارد شیوه حمایتی دستخوش تغییراتی شود اما حمایت‌ها تغییر نمی‌کند.
 
رییس حوزه هنری هرمزگان تأکید کرد: هیچ برنامه‌ای در کشور بدون فرهنگ‌سازی نمی‌تواند موفق باشد، بنابراین تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه است.
 
پیشدار در پایان تأکید کرد: بی‌شک نقش هنرمندان در این راستا قابل اعتنا بوده و باید در تولیدات خود به این مقوله نیز توجه کنند./851/303/ب2
ارسال نظرات