۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۲۳۸۴۸

رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که ماه رجب، ماه رحمت خداوند بر مؤمنان و کلید حیات طیبه است، گفت: به‌ واسطه ولایت امیرمؤمنان(ع) در این ماه، آخرین نعمت که نعمت ولایت است از سوی خداوند به انسان‌ها اعطا شد.
ماه رجب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید ملکی، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که ماه رجب ماه رحمت خداوند بر مؤمنان است، گفت: به ‌واسطه ولایت امیرمؤمنان(ع) در این ماه آخرین نعمت که نعمت ولایت است از سوی خداوند به انسان‌ها اعطا شد.


وی افزود: ماه رجب، ماه استغفار، ماه ولایت و ماه امیرمؤمنان(ع) و همچنین رجب نام رودی در بهشت است که آبش از شیر سفیدتر و طعمش از عسل شیرین‌تر است.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت رسول(ص) وقتی هلال ماه رجب را می‌دیدند، دعا می‌کردند که «خدایا این ماه رجب و شعبان را برای ما پربرکت کن و ما را به ماه رمضان برسان»؛ زیرا در این ماه رحمت الهی به‌ واسطه ولایت بر روی مردمان سرازیر می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام ملکی استغفار، قربانی کردن، روزه، غسل، زیارت امام حسین(ع) و زیارت امام رضا(ع) را از اعمال محوری ماه رجب عنوان کرد و گفت: از آنجایی‌که ولایت امام رضا(ع) در بر گیرنده ولایت همه ائمه(ع) است، هر کس ولایت امام رضا(ع) را بپذیرد و به زیارت ایشان برود تمامی ائمه(ع) را زیارت کرده و ولایت همه آن‌ها چه قبل از امام رضا(ع) و چه بعد از امام رضا(ع) را پذیرفته است.

 

وی ادامه داد: ماه رجب را ماه حرام نامیده‌اند، زیرا بنا بر سنت‌های حضرت ابراهیم(ع) رجب از ماه‌های حرام بوده و به خاطر حرمت و احترامی که دارد در این ماه‌ها حتی مؤمن از جنگیدن با کافران حربی هم منع شده است.


استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: هر کس که از برکات ماه رجب استفاده کند به درک ماه شعبان و ماه رمضان خواهد رسید، زیرا این سه ماه کلید حیات طیبه و زندگی بهشتی هستند و در قیامت کسانی که از برکات ماه رجب و ماه شعبان و رمضان استفاده کرده‌اند، در پیشگاه خداوند از احترام و قرب زیادی برخوردار بوده و بهداشت و نعمت‌های غیرقابل وصف آن پاداش آن‌ها است./968/202/ب2

ارسال نظرات