۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۳۲۳۷۹۹
امام جمعه پلدختر:

رواج الگوهای کاذب بزرگ ترین تهدید فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر ترویج الگوهای کاذب را بزرگ ترین تهدید فرهنگی خواند و گفت: با معرفی و ترویج الگوهای اسلامی و معرفی ارزش ها باید جلوی تهدیدات فرهنگی گرفته شود.
تهاجم فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در شهرستان پلدختر، گفت: فرهنگ اسلامی ایرانی برگرفته از فرهنگ اسلام است.

 

وی با بیان این که فرهنگ ما فرهنگی صحیح و غنی است، افزود: در قالب فعالیت های فرهنگی باید ارزش ها در جامعه به ویژه بین جوانان ترویج داده شود.

 

حجت الاسلام سوری فرهنگ هر ملت را هویت آن ملت دانست و عنوان کرد: اگر فرهنگ مستقل نباشد جامعه به بحران کشیده می شود.

 

وی در ادامه با بیان این که فرهنگ هر جامعه مجموعه بایدها و نبایدهای یک جامعه است، اظهار داشت: اساسی ترین و زیباترین عنصر یک جامعه، فرهنگ آن ملت است.

 

امام جمعه پلدختر در ادامه کار فرهنگی را وظیفه ای خطیر و دشوار دانست و بیان کرد: مسؤولیت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فعالیت های فرهنگی بسیار سنگین و حساس است.

 

وی با بیان این که فرهنگ هر جامعه آدمی را صاحب هویت و شخصیت می کند، اظهار داشت: در قالب فعالیت های فرهنگی باید بایدها و ارزش های اسلامی را تبیین و افراد را از نبایدها آگاه ساخت.

 

حجت الاسلام سوری با اشاره به تهاجم فرهنگی و تلاش غرب برای ترویجج فرهنگ غرب، عنوان کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به فرهنگ اسلامی است.

 

وی با بیان این که هدف دشمن در تهاجم فرهنگی تبدیل کردن یقین مردم به شک است، افزود: دشمن همواره به دنبال رواج بی بند و باری و کم رنگ کردن ارزش ها در جامعه به ویژه بین جوانان است.

 

امام جمعه پلدختر در ادامه تأکید کرد: با فرهنگ سازی به موقع و در عرصه های گوناگون باید جلوی تهدیدات دشمن را گرفت و راه های مقابله با تهاجم فرهنگی را در جامعه تبیین کرد.

 

وی تهدید فرهنگی را بزرگ ترین معضل در جامعه عنوان کرد و گفت: دشمن با ترویج الگوهای کاذب به دنبال ضربه زدن به فرهنگ ما است.

 

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: دشمن در قالب ترویج الگوهای کاذب به دنبال جایگزین کردن الگوهای غلط به جای الگوهای صحیح و اسلامی است.

 

وی با بیان این که اگر در جامعه ای الگوی صحیح معرفی نشود الگوی کاذب جایگزین آن خواهد شد، تأکید: نهادهای فرهنگی باید برنامه ریزی منسجم و کاملی در این زمینه داشته باشند.

 

امام جمعه پلدختر با اشاره به این که در هیچ آیینی به اندازه دین مبین اسلام به فرهنگ و علم توجه نشده است، گفت: همه ما موظف هستیم بایدها و نبایدهای دین اسلام را در جامعه تبیین و بازگو کنیم و با فعالیت به موقع جلوی تهدیدات فرهنگی دشمن را بگیریم./9459/202/ب1

ارسال نظرات