۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۳۲۳۷۷۳
مبلغان جهادی(82)

تشریح فعالیت­های تبلیغ گروه جهادی نسیم وحی با محوریت مدارس

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی جهادی نسیم وحی با بیان اینکه قید و بندهای بی­معنای اداری سبب ایجاد محدودیت­ها در مسیر فعالیت تبلیغی گروه­ها می­شود، گفت: قرارگرفتن در چارت اداری سازمان­ها سبب می­شود تا مبلغان به مکان­های مد نظر سازمان مربوطه اعزام شوند که شاید آسیب­ها و حساسیت­های آن منطقه از قبل شناخته نشده باشد.
نمايي از تبليغ جهادي طلاب

حجت­الاسلام هاشم­آبادی، مدیر گروه تبلیغی جهادی نسیم وحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به معرفی این گروه پرداخت و خاطرنشان کرد: این گروه تبلیغی از سال 1389 تشکیل شد و به شهرهای خوزستان می­رفتیم که عمده تبلیغ این گروه در مدارس انجام می شد و در تمامی مقاطع به مسائل اعتقادی می­پرداختیم.

 

این مبلغ دینی اظهار داشت: چند سالی است که فعالیت این گروه در خراسان رضوی آغاز شده و بیشتر آسیب­هایی که بچه­ها به آن مبتلا هستند را بررسی کرده و پس از کارشناسی­کردن آسیب­ها و دریافت راهکارها، آنها را در مسیر کار تبلیغی خود به کار می­بندیم.

 

وی با بیان اینکه محوریت کار این گروه در مدارس است، به تشریح آن پرداخت و گفت: فعالیت­های این گروه بیشتر در مدارس شبانه­روزی انجام می­شود و جلسات پرسش و پاسخ، رد شبهات، سخنرانی و حضور در کلاس­ها در راستای ارائه معارف دینی از جمله برنامه­های این گروه در مدارس است ولی متأسفانه با توجه به محدودیت­ها و مشکلات موجود، در حال حاضر تنها در ایام تبلیغی به تبلیغ می­پردازیم.

 

مدیر گروه تبلیغی جهادی نسیم وحی درباره دلایل پرداختن به تبلیغ جهادی یادآور شد: قید و بندهای بی­معنای اداری سبب ایجاد محدودیت­ها در مسیر فعالیت تبلیغ گروه­ها می­شود؛ عدم وجود شرایط خاص برای گروه­های جهادی جهت تبلیغ از جمله علل روی آوردن به تبلیغ جهادی بوده و این نوع تبلیغ خود روحیه­ای خاص در افراد به وجود می­آورد که در انواع دیگر نیست.

 

حجت­الاسلام هاشم­آبادی با اشاره به برکات تبلیغ در قالب گروه های جهادی، خاطرنشان کرد: تبلیغ جهادی برکت خاصی به امر تبلیغ می­دهد و این در صورتی است که قرارگرفتن در چارت اداری سازمان­ها سبب می­شود تا مبلغان به مکان­های مدنظر سازمان مربوطه اعزام شوند که شاید آسیب­ها و حساسیت­های آن منطقه از قبل شناخته نشده باشد./822/302/ب2

ارسال نظرات