۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۲۳۶۰۶
آیت الله سبحانی تأکید کرد؛

ضرورت حفظ رسم و رسوم مشایخ حوزه از سوی طلاب/ انسان با تلاش به درجات بالا می رسد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی گفت: آیت الله بروجردی انسانی موسوعه و در ادبیات، بحث های فلسفی، رجال، فقه و دیگر زمینه ها استاد بود، 90 درصد این موارد مربوط به کار انسان است و تنها 10 درصد به استعداد مربوط می شود، طلاب و روحانیان باید رسم و رسوم مشایخ حوزه را حفظ کنند.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی ازمراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به مجاهدت های علمی حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام در سال 1371 قمری یا 1330 شمسی تابستان به محلات رفته بودند.


وی افزود: پس از این که حضرت امام برگشتند بنده ازایشان پرسیدم که تابستان در محلات مشغول چه کاری بودید، ایشان فرمودند کارک این بود که ساعت 6 صبح قالیچه ای در حیاط می انداختم، کتاب ها را جمع کرده و مشغول نوشتن و مطالعه تا ساعت 12 بودم.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امام راحل عصرها یک ساعت مانده به غروب به مسجدی می رفتند و در آنجا برای جمعی درس اخلاق می گفتند، اظهار داشت: چنین مطالعه و تلاشی حضرت امام را بالا برد.


وی با انتقاد از زیاد بودن تعطیلات ادامه داد: با این تعطیلی ها مشکل است که انسان به آن درجه برسد، مگر این که واقعا افراد با مطالعات شخصی و خانوادگی تعطیلات را جبران کنند.


این مرجع تقلید با اشاره به تلاش های حضرت آیت الله بروجردی در مسیر کسب علم ابراز داشت: آیت الله بروجردی مسأله ترتب را تدریس می کردند، ایشان فرمودند روزی پس از این که نماز مغرب و عشا را خواندم شروع به حل مسأله ترتب کردم یک مرتبه دیدم که اذان صبح شد و من تمام شب را مطالعه کرده بودم و رنج مطالعه را متوجه نمی شدم.


وی عنوان کرد: آیت الله بروجردی انسانی موسوعه و در ادبیات، بحث های فلسفی، رجال، فقه و دیگر زمینه ها استاد بود، 90 درصد این موارد مربوط به کار انسان است و تنها 10 درصد به استعداد مربوط می شود، طلاب و روحانیان باید رسم و رسوم مشایخ حوزه را حفظ کنند.


حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: سابقا در ایام تعطیلات کتاب هایی همچون کشف المراد را تدریس می کردیم، زمانی ایام تعطیلی هم حوزه درس داشت اما درس های فوق العاده بود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات