۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۳۲۳۵۸۲
با سخنرانی آیت الله خاتمی؛

یادواره شهدای روحانی محمود آباد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای روحانی شهرستان محمود آباد همزمان با سالروز شهادت امام هادی با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی برگزار می شود.
يادواره شهداي روحاني محمودآباد

حجت الاسلام رضا عباس زاده گنجی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، با بیان این که همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) یادواره شهدای روحانی این شهرستان برگزار می شود، افزود: آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییس مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در این یادواره سخنرانی خواهد کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: این یادواره شهدای روحانی با مداحی حجت الاسلام قنبری در مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که مازندران یکی از استان های شاخص در هشت سال جنگ تحمیلی بوده است، خاطرنشان کرد: تعداد شهدای روحانی این استان در مقایسه با استان های دیگر کشور بسیار قابل توجه است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد افزود: مازندران در طول هشت سال دفاع مقدس 400 طلبه و روحانی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس را بسیار اثرگذار خواند و گفت: فعالیت های رزمی و تبلیغی طلاب و روحانیان در جنگ تحمیلی باید بیشتر برای جامعه امروز تبیین شود.

 

حجت الاسلام گنجی با اشاره به این که حضور روحانیت در جبهه های جنگ بر معنویت جبهه ها افزود، بیان داشت: تعداد شهدای روحانی در کشور در مقایسه با دیگر اقشار جامعه بسیار بیشتر است که این نشان دهنده تلاش ها و از خودگذشتگی های روحانیت در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با اشاره به این که همگامی روحانیت با رزمندگان و آحاد جامعه در هشت سال دفاع مقدس بار دیگر بر کارآمدی و نقش آفرینی این قشر اثرگذار جامعه دینی افزود، تصریح کرد: شوق جهاد و دفاع از آرمان های اصیل دینی همواره در چهره روحانیت اصیل شیعه موج می زند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور با صلابت روحانیت در سنگر دفاع از انقلاب اثر بسیار عمیقی در حفظ و ارتقای روحیه رزمندگان داشت، تصریح کرد: روحانیت در ایجاد فضایی معنوی در جبهه ای جنگ نقش بسیار مؤثری بر عهده داشت.

 

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد با اشاره به این که روحانیت در جبهه ها درس سلحشوری و مظلومیت را در میان رزمندگان ترویج می کرد، گفت: حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس روحیه و قدرت روانی را در میان رزمندگان افزایش می داد.

 

حجت الاسلام گنجی با بیان این که حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس قوت قلبی برای رزمندگان سپاه اسلام در برابر سپاه کفر بود، گفت: سخنان امیدبخش و اثرگذار روحانیت ضعف و سستی رزمندگان بسیار کاهش و بر عزم آنها را برای دفاع از استقلال و آزادی کشور افزایش می افزود./950/302/ب1

ارسال نظرات