۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۲۳۴۹۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

ثبت‌نام سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هم‌زمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شد.
سي و نهمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در جلسه کمیته قرآنی، از آغاز ثبت‌نام متقاضیان شرکت در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و افزود: مهلت ثبت‌نام در این مسابقات در استان هم‌زمان با سراسر کشور از چهاردهم فروردین‌ماه آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی به وب‌سایت رسمی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.quraniran.ir مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن تا یازدهم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، اضافه کرد: متولدین اول سال 77 به بعد می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند اما امسال مسابقات دانش‌آموزی با حمایت مادی و معنوی و نظارت نهاد اوقاف و امور خیریه از سوی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم در کشور است، ادامه داد: سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی در دو بخش خواهران و برادران در 11 رشته برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، معارف، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و ابتهال 11 عنوان رشته‌های سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هستند که در بخش خواهران 9 رشته نخست تا مرحله کشوری برگزار شده و در بخش برادران نیز به غیر از حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق که تا مرحله بین‌المللی برگزار می‌شود، رقابت در سایر رشته‌ها تنها تا مرحله کشوری ادامه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با بیان اینکه ثبت‌نام مرحله شهرستانی این مسابقات از چهاردهم فروردین‌ماه تا یازدهم اردیبهشت انجام می‌شود، افزود: زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی نیز از یازدهم اردیبهشت تا سیزدهم خرداد است که در پایان این مرحله سه نفر برتر رشته‌های یازده‌گانه هر شهرستان در دو بخش خواهران و برادران به مرحله استانی راه می‌یابند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: در حد فاصل زمان برگزاری مسابقات شهرستانی تا استانی، دوره آموزشی ویژه منتخبان مرحله شهرستانی برای کسب آمادگی بیشتر به منظور حضور در مرحله استانی برگزار شده و مسابقات مرحله استانی نیز از بیستم تیرماه تا دوازدهم شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نفرات برتر هر رشته در استان به مرحله کشوری راه می‌یابند، خاطرنشان کرد: در حد فاصل زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی تا کشوری دوره‌های آموزشی ویژه منتخبان مرحله استانی برگزار شده و سپس مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیست و پنجم لغایت هفتم آبان ماه امسال به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با بیان اینکه هر قرآن‌پژوه فقط می‌تواند حداکثر دو رشته؛ یعنی در یک رشته بخش شفاهی و یک رشته بخش مفاهیم شرکت کند، ادامه داد: شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ که در ادوار قبل از مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافته‌اند نمی‌توانند در مقاطع پایین‌تر شرکت کنند.

 

به گفته وی تمامی شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله استانی و کشوری در رشته‌های حفظ و قرائت، لازم است در آزمون مفاهیم و معارف جزء سی‌ام قرآن کریم شرکت کنند که امتیاز این آزمون بر اساس آیین‌نامه فنی، به مجموع امتیاز راه‌یافتگان به مرحله نهایی این رشته‌ها اضافه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی تصریح کرد: همچنین همه شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله کشوری رشته ترتیل نیز می‌بایست در آزمون کتبی حفظ و مفاهیم جزء 29 قرآن کریم شرکت کنند که امتیاز این آزمون بر اساس آیین‌نامه داوری، به مجموع امتیاز راه‌یافتگان به مرحله نهایی این رشته اضافه می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در خاتمه با یادآوری اینکه پارسال در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در این استان بیش از پنج هزار نفر شرکت کردند، ادامه داد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود افزون بر پنج هزار قرآن‌آموز خراسان شمالی در این رقابت‌ها شرکت کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات