۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۲۳۴۴۵
رییس حوزه هنری هرمزگان خبر داد؛

طراحی 50 عنوان کتاب در قالب دانشنامه فرهنگ و تمدن استان هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری استان هرمزگان از طراحی 50 عنوان کتاب در قالب دانشنامه فرهنگ و تمدن استان هرمزگان خبر داد و گفت: از این تعداد، شش عنوان کتاب سال ۹۳ به چاپ رسید و چهار عنوان کتاب نیز در سال ۹۴ آماده چاپ شد.
انوشيروان پيشدار، رييس حوزه هنري هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، انوشیروان پیشدار، رییس حوزه هنری هرمزگان امروز در نشست با خبرنگاران که در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد، با اشاره به نامگذاری20 تا 27 فروردین به نام هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: قدردانی از هنرمندان و آثار خلق شده در حوزه انقلاب از اهم اهداف نامگذاری هفته هنر انقلاب اسلامی است.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی افزود: شهید سید مرتضی آوینی توانست رشادت‌های رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را با برنامه روایت‌ فتح، به زبان هنر که به تعبیر رهبر معظم انقلاب رساترین زبان است، بازگو کند.

 

رییس حوزه هنری هرمزگان بیان‌ داشت: در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی باید ابتدا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هنری را شناسایی و در جهت تحقق آن برنامه‌ریزی شود.

 

وی تصریح‌کرد: هنرمندان حوزه هنری باید زمینه تولید آثاری فاخر و ارزشمند در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی را با هدف دستیابی به تعالی فرهنگ و هنر در این زمینه فراهم کنند.

 

پیشدار در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه های حوزه هنری هرمزگان در هفته هنر انقلاب، پخش انیمیشن «زیتون های نارس» از شبکه استانی خلیج فارس، برگزاری مسابقه کتابخوانی انقلاب در هفته هنر انقلاب اسلامی، تدوین و چاپ کتاب تاریخ مبارزات انقلابی مردم استان با عنوان انقلاب اسلامی در هرمزگان، پخش نخستین فیلم مستند «آن شهر بی نهایت» با محتوای مبارزات انقلاب اسلامی از شبکه استانی خلیج فارس را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.

 

وی ابراز داشت: رونمایی و نقد و بررسی کتاب‌های شعر «سه شنبه های شرجی» و «قافله آب»، ایراد سخنرانی مسؤولان حوزه هنری استان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی نمایشگاه نقاشی، عکاسی، هنرهای دستی، خطاطی و فیلم از دیگر برنامه های حوزه هنری هرمزگان در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

 

پیشدار با اشاره به عدم تداخل کارهای حوزه هنری با فعالیت‌های پراکنده سایر دستگاه‌های فرهنگی در جمع آوری مستندات انقلاب و دفاع مقدس ابراز داشت: تدوین مستندات انقلاب و دفاع مقدس از وظایف حوزه هنری است و هیچ گونه تداخلی با فعالیت دیگر دستگاه‌ها رخ نمی‌دهد.

 

وی با بیان اینکه یادمان‌ها و تندیس‌های نصب شده در سطح شهر بندرعباس متناسب با فرهنگ بومی نیست، گفت: طرح تندیس شهدای غواص آماده ارائه به شهرداری بندرعباس است.

 

رییس حوزه هنری هرمزگان در پایان از طراحی 50 عنوان کتاب در قالب دانشنامه فرهنگ و تمدن استان هرمزگان خبر داد و گفت: از این تعداد، شش عنوان کتاب سال 93 به چاپ رسید و چهار عنوان کتاب نیز در سال 94 آماده چاپ شد که این پروژه از سوی استاد رضایی در استان هرمزگان در حال انجام است./851/202/ب2

ارسال نظرات