۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۳۲۳۳۸۲
آیت الله مکارم شیرازی:

فرهنگ پیشگیری از بیماری در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ما معتقدیم که «طب پیشگیری بر درمان مقدم است» گفت: بدون تردید پیشگیری در مقابل درمان، از هزینه کم، عوارض کمتر، بهبودی و سلامت زودتر برخوردار است، بنا بر این عقل سلیم پیشگیری را به درمان پرهزینه و با عوارض موجود ترجیح خواهد داد.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مدیر و کادر درمانی مرکز جامع توانبخشی مداین قم اظهار کرد: شکی نیست که سلامت جسم انسان در تمام مسائل و ابعاد زندگی بشری حرف اول و آخر را می‌زند، چرا که تا انسان سالم نباشد نمی‌تواند درسی خوانده و کاری انجام دهد و تحرّکی سازنده در جامعه داشته باشد.

 

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: اگر به عمق همه مسائل توجه داشته باشیم شرط اول و حیاتی آن سلامتی است، به‌طوریکه در میان ادعیه کتاب شریف مفاتیح الجنان مرحوم حاج شیخ عباس قمی(ره)، «دعای هفته» را داریم که بسیار پرمعنا است.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه ما معتقدیم که «طب پیشگیری بر درمان مقدم است» بیان کرد: بدون تردید پیشگیری در مقابل درمان، از هزینه کم، عوارض کمتر، بهبودی و سلامت زودتر برخوردار است، بنا بر این عقل سلیم پیشگیری را به درمان پرهزینه و با عوارض موجود ترجیح خواهد داد.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: خدمتی که این مجموعه به افراد جامعه می‌کند، در واقع همه مردم را نجات می‌دهد و این مردم همان پیچ و مهره‌های جامعه هستند و هرگز جامعه بشری از هم جدا نیست./1323/د102/ج1

ارسال نظرات