۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۲
کد خبر: ۳۲۳۲۵۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

آسیب هایی که گره زدن مشکلات به مذاکرات متوجه کشور کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد خواستار عبرت گیری دولتمردان از مسائلی شد که در نتیجه گره زدن مشکلات به مذاکره و رفع تحریم ها متوجه کشور گشت و از مسؤولان خواست با پرهیز از شعار و سخنرانی برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی تلاش و برنامه ریزی کنند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 95 به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از ضرورت های نظام مقدس جمهوری اسلامی که دغدغه حضرت امام(ره) ومقام معظم رهبری بوده اقتدار درونی و استحکام پایه های نظام اسلامی است.


وی افزود: نظام باید به گونه ای ادامه مسیر دهد که دشمن به هیچ وجه نتواند نسبت به او طمع داشته باشد و نتواند به آن آسیبی برساند، لازمه این مسأله قطعا اقتدار همه جانبه در زمینه های علمی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی است؛ در همه این عرصه ها کشور باید مقتدر باشد تا بتواند در برابر استکبار جهانی بایستد.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که فلسفه اصلی انقلاب و شکل گیری نظام اسلامی مقابله با ظلم، ستم و استکبار بوده است، اظهار داشت: اگر قرار است استقلال شکل گیرد و مقابله با استکبار تحقق پیدا کند قطعا لازمه اش اقتدار است.


وی ادامه داد: بر همین اساس مقام معظم رهبری تأکید داشتند که از نظر علمی بکوشید سلطه بر خود و جهان پیدا کنید تا بتوانید رشد داشته و ارتقا پیدا کنید تا به وسیله علم سلطه زیبای دینی برقرار شود، این سلطه ممدوح بوده و سلطه ارزش ها است که باید به وسیله علم حاصل شود؛ در عرصه های دیگر همانند اقتصاد نیز رهبر معظم انقلاب تأکیداتی داشته اند.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که اقتصاد عرصه ای جولان دادن دشمن شده است، ابراز داشت: دشمن مدام بر طبل تحریم کوبیده و تلاش کرده که با تحریم ضربه و آسیبی اقتصادی به کشور وارد کرده و به وسیله آن دولتمردان و مردم را تسلیم کند.


وی عنوان کرد: راهکار مقابله با تحریم قطعا اقتصاد درونی و استحکام آن است، اقتصاد مقاومتی بر همین اساس بیان شده است؛ اقتصاد مقاومتی یک مجموعه کاملا حساب شده بوده و مورد تأیید همه عالمان و اهل فن است؛ همه اذعان کرده اند که اقتصاد مقاومتی مجموعه ای مفید، جامع، ارزشمند و اقتدار بخش برای کشور است.


امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: متأسفانه عده ای با اشکال مختلف با مسأله اقتصاد مقاومتی کنار نیامدند، حال یا نمی دانند که ناآگاهی به شمار می رود؛ چرا باید افراد نا آگاه باشند که چنین مسأله مهمی را درک نکنند، اگر این مقابله آگاهانه صورت می گیرد خیانت است.


وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید کردند اما برخی کوتاه آمدند تا جایی که ایشان امسال را به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند که معنا دارد، همین که مقام معظم رهبری امسال را به این عنوان نامگذاری کردند تذکری برای مسؤولان است که باید به خود بیایند و متوجه شوند و از آسیبی که به کشور وارد کردند و همه چیز را به مذاکرات گره زدند دست بردارند؛ از این رو حرکت لازم در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام نشد بنابراین امسال باید عملا در این عرصه ورود پیدا کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات