۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۲۲۹۹۱
آیت الله حسینی بوشهری:

مسؤولان با پرهیز از شعار، اقتصاد مقاومتی را عملی کنند/ رهبر معظم انقلاب دلسوزترین فرد برای آینده نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که اگر به سوی اقتصاد مقاومتی برویم با تکان های اقتصادی نمی لرزیم و در برابر تحریم های دشمن احساس خطر نمی کنیم، گفت: انتظار از دولت و مسؤولان در کنار مردم این است که روی کلام رهبری تکیه کرده و به شعار اقتصاد مقاومتی بسنده نکنند؛ امسال سال اقدام و عمل است.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان این که دشمن به دنبال تبادل فرهنگی نیست، گفت: دشمن تهاجم فرهنگی را با تحمیل، تخریب و تسلیم فرهنگی دنبال می کند؛ اگر دشمن موفق شد تحمیل و تخریب فرهنگی انجام دهد خود به خود تسلیم فرهنگی به وجود می آید.


وی با اشاره به تفاوت تهاجم و تبادل فرهنگی افزود: در تهاجم هدف تخریب فرهنگ دینی است تا بر باورها و ارزش ها اثرگذار باشند، در تهاجم مهاجم برای جایگزین کردن فرهنگی بی رحمانه عمل کرده و به قصد ریشه کن کردن ورود پیدا می کند، نباید تصور کرد که دشمن کاری به ما ندارد؛ در تهاجم فرهنگی هدف نهایی تسلط سیاسی بر کشورها است منتهی راه و کانال نفوذ برای تسلط سیاسی راه فرهنگی است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبریک سال جدید و گرامیداشت 12 فروردین اظهار داشت: حضرت امام در عین حال که حدود 50 روز از پیروزی انقلاب نگذشته بود فرمود که باید همه پرسی برگزار شود تا مردم آرای خود را در صندوق های رأی بریزند، مردم با اکثریت بیش از 98 درصد به نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی آری دادند که افتخار بزرگی برای ایران و انقلاب بود.


وی با اشاره به روز طبیعت ادامه داد: اسلام عزیز آنچه را که مبنای عقلانی دارد و دور از خرافات است می پذیرد، این که انسان برای طبیعت و گیاه ارزش قائل شود و به دامن آن برورد ارزش است اما اگر به بهانه رفتن به دامن طبیعت فضای سرسبز را به گناه آلوده کند مورد پسند دین نیست؛ کسانی که محیط زیست را حفظ می کنند مورد تأیید هستند.


امام جمعه قم با اشاره نامگذاری سال 95 به« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: دشمن جنگی سنگین و تحریم ها را راه اندازی کرده است، راه برون رفت از تحریم های اقتصادی دشمن حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی است.


وی عنوان کرد: ایران کشوری است که از نظر گاز و نفت جزو اولیت کشورها قرار دارد، اما هنوز وابسته به نفت هستیم؛ نفت گاهی بیش از 100 دلار فروخته می شود و گاهی نیز به 20 و چند دلار می رسد و خام فروشی می کنیم؛ آیا می شود اقتصاد را بر پایه چنین نفتی پایه گذاری کرد.


آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: اقتصاد ما دارای بیماری های مزمن است، اقتصاد هنوز مردمی نشده بلکه دولتی است؛ این که رهبری می فرمایند اقتصاد مقاومتی یعنی مردم باید به صحنه بیایند و اداره اقتصاد را عهده دار شوند؛ اسرافی که در جامعه در انرژی و سایر موارد وجود دارد نشانه اقتصاد بیمار است.


وی اضافه کرد: رکود اقتصادی، عدم بهره وری لازم، تورمی که وجود دارد گرچه مسؤولان تلاش کردند تورم را کاهش دهند اما تورم دو رقمی است، تورم باید تک رقمی و در حد پایین باشد، مسؤولان در حال تلاش هستند اما این موارد از مشکلات جدی است که وجود دارد و دغدغه رهبری نیز برای همین مسائل است.


مدیر حوزه های علمیه با اشاره به ظرفیت های کشور گفت: ظرفیت نفت و گاز، نیروی انسانی، موقعیت جغرافیایی کشور ما با 15 کشور همسایه است که می تواند حالت ترانزیت برای کشورهای دیگر داشته باشد؛ اگر به استفاده از این ظرفیت ها به سوی اقتصاد مقاومتی برویم فضای کشور متحول می شود.


وی افزود: اگر به سوی اقتصاد مقاومتی برویم با تکان های اقتصادی نمی لرزیم و در برابر تحریم های دشمن احساس خطر نمی کنیم؛ انتظار از دولت و مسؤولان در کنار مردم این است که روی کلام رهبری تکیه کرده و به شعار اقتصاد مقاومتی بسنده نکنند؛ امسال سال اقدام و عمل است.


عضو جامعه مدرسین حوه علمیه قم با بیان این که دشمن درصدد القای دوراهی تسلیم و تحمل مشکلات است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند همراهی با آمریکا به معنای عقب نشینی از مواضع به نفع آمریکا است، رهبری فرمودند دست اندرکاران توافق هسته مورد قبول ما هستند اما خود وزیر خارجه می گوید ما نتوانستیم تمام خطوط قرمز را در مذاکره با آمریکایی ها حفظ کنیم.


وی عنوان کرد: اگر بحث مذاکره و همراه بودن با آمریکا را دنبال کردیم دشمن می گوید به توافق هسته ای بسنده نمی کنم بلکه باید توافق های دیگری نیز داشته باشیم تا شما را به رسمیت بشناسیم، به تعبیری می خواهد برجام های 2 و 3 و 4 را در کشور اجرا کنند.


امام جمعه قم خاطرنشان کرد: این یعنی باید دست از شعارهای انقلابی و فلسطین برداشت، می خواهند بگویند سپاه قدس و اصل سپاه چه معنایی دارد و چرا ایران موشک می سازد، می خواهند با مذاکره نقاط قوت ما را به نقطه ضعف تبدیل کنند؛ دشمن در صدد این است که بگوید قانون اساسی مورد قبول نیست و باید درباره آن مذاکره کنیم، دشمن مرحله به مرحله پیش می رود و هدف اصلی این است که صورت و ظاهر نام جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد اما جمهوری اسلامی را از محتوای لازم خالی کند.


وی اضافه کرد: رهبر عزیز انقلاب با هشدار، آگاهی و هوشمندی مانند یک دیدبان بیدار آگاهی می بخشند و مسائل را دنبال و پیگیری می کنند، حتی ممکن است افرادی با تعبیراتی سخنان رهبری را زیر سؤال ببرند و مسائل را مطرح کنند که فردای دنیا فردای گفتمان ها و مذاکرات است و فردای دنیا فردای موشک نیست؛ عده ای این تعبیرات را مطرح می کنند اما رهبری به عنوان یک دیدبان بیدار مسائل را مطرح و هشدارهای لازم را می دهند؛ امروز رهبری دلسوزترین فرد برای آینده نظام اسلامی است که باید مسیر رهبری را همچنان ادامه بدهیم./1323/پ201/ج1

ارسال نظرات