۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۲۲۸۸۴
آیت الله نوری همدانی:

قم باید الگوی معنوی شهرهای ایران باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم گفت: قم باید در حفظ شعائر دینی و مناسبت های مذهبی به الگوی شهرهای ایران تبدیل شود.
 آيت الله نوري همداني
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با شهردار و جمعی از مدیران شهرداری قم با بیان اینکه درگذشته به قم اهمیت داده نمی شد٬ اظهار کرد: قم پتانسیل های معنوی بسیار زیادی دارد و می تواند الگوی مناسبی برای شهرهای ایران باشد.

 

وی با بیان اینکه قم باید در حفظ شعائر دینی و مناسبات مذهبی در کشور الگو باشد٬ بیان کرد: در آستانه میلاد حضرت فاطمه(س) قرار داریم ولی متاسفانه ظاهر شهر متناسب با این میلاد تزئین نشده است و این درحالی است که قم باید الگویی برای سایر شهرهای ایران باشد.
 

این مرجع تقلید با بیان اینکه ساخت و ساز ها در قم باید متناسب با بافت اسلامی آن باشد٬ تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد و مسؤولان استان قم نباید از این موضوع مهم غافل شوند.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دریافت بهره پول طبق دستورات اسلام حرام است٬ اظهار کرد: توجه به مسائل اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد و بانک ها متاسفانه با دریافت بهره مشکلاتی را برای اقتصاد ایجاد می کنند./858/پ203/ج1

 
ارسال نظرات