۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۲۲۸۲۲
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

دنیازدگی ریشه مشکلات بشر امروزی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که حذف خدا از زندگی مردم آرامش را از زندگی ها حذف کرده است، گفت: دنیازدگی ریشه تمامی مشکلات بشر امروزی است.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که حذف خدا از زندگی مردم آرامش را از زندگی ها حذف کرده است، گفت: دنیا زدگی ریشه تمامی مشکلات بشر امروز است.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: برای این که آرامش در جامعه و در محیط خانواده محقق شود باید زندگی ها رنگ و بوی خدایی به خود بگیرد و بهترین راهکار برای خدایی کردن رنگ و بوی زندگی الگو برداری از ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) است.

 

حجت الاسلام ماندگاری دستیابی به زندگی فاطمی را مقدمه ای برای رسیدن به حیات طیبه قرآنی عنوان کرد و افزود: حیات طیبه قرآنی یعنی انسان در این دنیا زندگی می‌کند و از همه نعمت ها و فرصت‌ها و امتحانات الهی حداکثر استفاده را می برد ولی زندگی خود را بر این محور قرار می دهد که رضایت خداوند را در هر کاری کسب کند.

 

وی ادامه داد: کسی که در دنیا به حیات طیبه دست یابد حیات اخروی‌اش نیز قرین نورانیت خواهد بود و هیچ انسان عاقلی نیست که بخواهد در دنیا و آخرت دچار خسارت شود.


عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا حضرت فاطمه(س) و پیروان این بانو را برندگان عالم هستی عنوان کرد و گفت: رنگ و بوی فاطمی پیدا کردن، نیازمند اعتقاد و در کنار آن عمل است.


حجت الاسلام ماندگاری اظهار کرد: اگر قرار است حیاتمان فاطمی شود، نخست باید اعتقاد محض به خدا پیدا کنیم که متأسفانه همه ما در مقام سخن بیان می کنیم که به خدا اعتقاد داریم ولی در عمل اعتقاد زیادی به آن چه می گوییم نداریم.


وی افزود: متأسفانه امروزه علت این که در جامعه مشکلات زیادی وجود دارد این است که ما به صورت عملی خدا را از زندگی های خود حفظ کرده ایم که همین موضوع موجب سلب آرامش و افزایش مشکلات ما چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی شده است.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا یادآور شد: زندگی حضرت زهرا(س) تبلور و تجلی عملی حضور خداست و حضرت زهرا(س) از تولد تا شهادت و فقط برای یک هدف فعالیت کردند و آن یک هدف کسب رضایت حضرت حق در هر شرایطی بود؛ بنابراین زندگی ما به عنوان پیروان این بانوی آسمانی باید تبلور خداگرایی و اعتقاد به وجود خدا به صورت عملی باشد./968/پ202/ب2

ارسال نظرات