۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۳۲۲۷۷۹
استاد حوزه علمیه:

نگاه حزبی، آفت تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: برخورد حزبی با مسأله اقتصاد مقاومتی اشتباه است و هرگز نباید در راه تحقق اقتصاد مقاومتی با تفرقه و یا ایجاد دو قطبی های کاذب مانع ایجاد کرد.
اقتصاد مقاومتي
حجت الاسلام احمد شیخ بهایی، استاد حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین سخنان رهبری در اول فروردین پرداخت و گفت: بنابر سخنان رهبری دشمن یعنی آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی از سه حربه رسانه، نفوذ و تحریم ستفاده خواهد کرد.
 
وی افزود: استکبار جهانی به دنبال این است که با سلاح رسانه افکار عمومی را تغییر داده و نوعی چهره منفی برای جمهوری اسلامی ایجاد کند.
 
حجت الاسلام شیخ بهایی گفت: دشمن در صدد است که با تبلیغات دروغین و بازی های رسانه ای گناه تروریست ها را بر دوش ایران اسلامی بگذارد و جمهوری اسلامی را سرچشمه تروریسم در جهان معرفی کند.
 
وی افزود: راه مقابله با دشمن و پاسخ گویی به حربه های آن این است که از همان ابزاری که دشمن استفاده می کند، ما نیز از همان راه و ابزار برای مقابله استفاده کنیم؛ اگر دشمن جنگ نرم و رسانه ای راه انداخته است، جوانان مسلمان نیز همین فضا را برای مقابله و پاسخگویی برگزینند و دشمن را عقب برانند.
 
این استاد حوزه علمیه گفت: باید تفکر انقلاب را به تمامی جوانان دنیا برسانیم و لازم است صدا و سیما برای این مسأله برنامه های منظم و هدفمندی را تدارک ببیند.
 
وی گفت: نامه های رهبری به جوانان غرب و آمریکا همین علت را داشت؛ در واقع رهبری با این ابتکار به دنبال این بودند که جوانان را به تفکر و پیگیری حقیقت دعوت کنند و در پی این بودند که جوانان را با تفکر انقلاب و اسلام ناب محمدی آشنا کنند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی گفت: صدور انقلاب به تمام دنیا و رساندن پیام اسلام ناب به تمامی مردم جهان یک وظیفه الهی است و لازم است جوانان مسلمان وظیفه خود را بشناسند و از راه شبکه های اجتماعی و ارتباط با جوانان اروپا و غرب آشنایی آنان را با اسلام و انقلاب بیشتر کنند.
 
وی گفت: ما حق هستیم و مطابق وعده های قرآنی حق پیروز است؛ بنابراین لازم است در راه ترویج حق و تبلیغ راه حق تلاش و کوشش کنیم حتی اگر این مقدار کوشش ها و میزان اقدامات اندک و کم باشد.
 
حجت الاسلام شیخ بهایی به تفسیر مسأله نفوذ پرداخت و گفت: دشمن در صدد نفوذ در میان نخبگان و نیروهای انقلابی است و هدف آن ها این است که جهت کارها و موضع گیری ها را به نفع خودشان تغییر دهند.
 
وی تاکید کرد: نفوذ به جهت تغییر سیستم محاسباتی مسؤولان و نخبگان است چنانکه گاهی اوقات انسان می بیند که نا خواسته و ناخود آگاه برای دشمن کار می کند و آب به آسیاب دشمن می ریزد.
 
این کارشناس مسائل مذهبی گفت: مسأله نفوذ هوشیاری مسؤولان و توجه نخبگان را می طلبد؛ بنابراین لازم است نخبگان و خواص جامعه موضع گیری های خود را ارزیابی کنند و هر چند وقت یک‌بار اصول و شاخصه های انقلاب را مرور کنند و محاسبه نفس را بر خود لازم بدانند.
 
وی گفت: مسأله نفوذ تنها یک مسأله فردی نیست؛ بلکه می تواند جناحی و یا حزبی باشد.
 
حجت الاسلام شیخ بهایی با اشاره به این که بی اثر ساختن تحریم ها ضروری است، گفت: اقتصاد باید درون زا باشد و لازم است دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی اساسی را انجام دهد، چرا که دولت قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی گفت: در روند تحقق اقتصاد مقامتی لازم است سه قوه هماهنگ و با یکدیگر حرکت و با جدیت با فساد مبارزه کنند.
 
وی به تشریح ارتباط مسائل فرهنگی و اقتصادی پرداخت و گفت: منشأ عمده مسائل فرهنگی مسائل اقتصادی است و لازم است مردم و دولت با همدلی و همزبانی در راستای سیاست های ابلاغ شده از سوی رهبری به شکل جهادی حرکت کنند و مطالبات رهبری را تبلیغ و تبدیل به گفتمان کنند.    
 
این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی مسأله انقلاب است و باید با کار جمعی، انقلابی و همفکری این کار را پیش ببریم.
 
وی تاکید کرد: بر همین اساس برخورد حزبی با مسأله اقتصاد مقاومتی اشتباه است و هرگز نباید در راه تحقق اقتصاد مقاومتی با تفرقه و یا ایجاد دو قطبی های کاذب مانع ایجاد کرد.
 
حجت الاسلام شیخ بهایی به بیان وظیفه اقشار مختلف مردم در راستای اجرایی کردن مسأله اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین مشکلات موجود تعطیلی بنگاه های کوچک و بزرگ تولیدی و اقتصادی است؛ بر همین اساس لازم است که تمامی صنعت گران در راه اندازی تولیدی ها و کارخانه ها تلاش کنند و در راه تعالی تولید داخلی حرکت کنند.
 
وی گفت: مردم موظف اند که در جهت حمایت از تولیدات داخلی، محصولات داخلی را مصرف کنند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی گفت: همین که کالای داخل دارای کیفیتی معقول و مقبول بود، باید آن را بر کالاهای خارجی ترجیح داد و از خرید کالای خارجی خودداری کنیم./9701/302/ب1
ارسال نظرات