۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۳۲۲۶۹۹
نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف:

نخستین گام در اجرای اقتصاد مقاومتی، ایمان به توانمندی‌های داخلی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: نخستین گام در اجرای اصول و دستورات ابلاغی اقتصاد مقاومتی، ایمان به توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های مختلف است.
حجت الاسلام طالبپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن طالبپور، نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف، صبح امروز در جمع مردم شهرضا، عنوان کرد: انتخاب عنوان اقتصاد مقاومتی برای سال 95، در واقع فرصتی است تا پس از حدود 2 سال از طرح تئوری‌های مختلف در این زمینه، مردم شاهد اجرای این اصول در بخش‌های مختلف باشند.

 

وی تصریح کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس، جزء سخنرانی‌های تاریخی ایشان محسوب می‌شود، زیرا در این سخنرانی مبانی کلی کشور و احتیاجات اساسی مردم مورد تأکید و سفارش قرار گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: رهبر معظم انقلاب از همه خواستند فرا‌تر از تئوری پردازی و با دقت در زیرساخت‌های موجود و همچنین نیازهای کشور، مشکلات مردم را حل کنند.

 

حجت الاسلام طالبپور عنوان کرد: سخنان رهبری در مشهد و در آستانه سال نو، سبب تقویت این باور اساسی شد که در برخی از زمینه‌ها، دیگر زمان پوشیده سخن گفتن سپری شده و باید با صراحت لهجه به نقد صریح برخی اقدامات و سخنان پرداخت.

 

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار در این سخنرانی، از تأثیرات نگران کننده برجام، ابراز نگرانی کردند و برجام‌های 2 و 3 را دسیسه‌ای از جانب دشمن داستند.

 

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نامگذاری سال 95 تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: اجرای اصول اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات کشور در امور زیربنایی از جمله مسأله اقتصاد است، اما اکنون فرصت حرف و شعار در این مورد به سر آمده و مسؤولان باید در حوزه عمل و اجرا وارد شوند.

 

حجت الاسلام طالبپور تصریح کرد: نخستین و مهم‌ترین اصل در اجرای موفق اصول و دستورات ابلاغی اقتصاد مقاومتی، ایمان و اعتماد به توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های مختلف و قطع امید از استمداد از بیگانگان است.

 

وی گفت: تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس و پس از آن به خوبی نشان داده است که ما می‌توانیم مشکلات کشورمان را حل کنیم، در شرایطی که سخت‌ترین تحریم‌ها بر علیه ملت و نظام ما اجرا می‌شد توانستیم بر دشمنی‌ها چیره شویم؛ اکنون نیز نیازمند همان روحیه و باور در بخش‌های مختلف هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف در ادامه افزود: بزرگنمایی تأثیر تحریم‌ها سبب شد برخی به این باور برسند که بیگانگان ناجی ملت هستند در حالی که اگر وضعیت کشور به خوبی مدیریت شود، بر تمامی مشکلات در کوتاه‌ترین زمان فائق می‌شویم.

 

حجت الاسلام طالبپور تأکید کرد: بزرگنمایی اثر تحریم‌ها با اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد، ما باید به این اعتقاد و ایمان قلبی برسیم که کشور و نظام ما به تکیه بر توانایی‌های خود، نه تنها می‌تواند مشکلات خود را حل کند، بلکه می‌تواند به الگویی برای سایر ملت‌های آزاده جهان بدل شود.

 

وی در پایان، گفت: نخستین گام در اجرای اصول و دستورات ابلاغی اقتصاد مقاومتی، ایمان به توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های مختلف است./868/202/ب1

ارسال نظرات