۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۲۲۶۶۷
امام جمعه موقت تبریز:

اقتصاد مقاومتی با شعار و حرف محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: مفهوم سخنان نوروزی رهبر انقلاب اسلامی ایران امسال دوری از شعارزدگی در اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام علي حاجي زاده، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی حاجی‌زاده، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن سال جدید، اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است که باید همگان در تحقق آن بکوشیم.


وی با بیان این‌که مفهوم سخنان نوروزی رهبر انقلاب اسلامی ایران امسال دوری از شعارزدگی در اقتصادی مقاومتی است، خاطرنشان کرد: این سخنان مهم و حساس در دوران پسا از برجام باید زیربنای تمام برنامه‌ریزی‌های ما در عرصه‌های اجتماعی اقتصادی و سیاسی باشد.


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی در دوران لغو تحریم های اقتصادی نیز راهگشای امور است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با شعار و حرف محقق نمی‌شود، مسؤولان نظام باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی با ساز و کارهای مناسب و بومی‌سازی وارد عرصه شده و به این خواسته رهبری لبیک عملی بگویند.


وی توجه به اهمیت کار، تولید و اقتصاد را از دیگر دیدگاه های مهم رهبر انقلاب دانست و گفت: اگر به کار و تولید در جامعه بی‌توجهی شود، سرآغاز وابستگی‌ها در تمام زمینه‌ها خواهد بود، از این رو امسال باید دولتمردان با تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب، نظام را به سوی پیشرفت و استقلال بیش از پیش سوق دهند.


حجت الاسلام حاجی‌زاده بهبود معیشت مردم و مقابله با اشرافی‌گری و تشریفاتی را از دیگر نکات مهم مطالبات رهبری عنوان کرد و افزود: همه باید کمک کنند تا اقتصاد مقاومتی در عمل محقق شود و زمینه‌های رشد و توسعه کشور مهیا شود، چراکه اقتصاد مقاومتی به معنای حمایت از تولید داخلی، نیروی کار جوان و داشته‌های ایران اسلامی در راه توسعه است.


امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که پیشرفت های دفاعی و موشکی ایران در دوران تحریم های اقتصادی حاصل شده است، تصریح کرد: تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بایستی در لایه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی  مورد توجه قرار گیرد.


وی اقتصاد مقاومتی را زمینه توسعه همه جانبه ایران اسلامی دانست و افزود: اقتصادی که متکی به ظرفیت های داخلی کشور باشد، به فکر تقویت تولیدکننده داخلی است و چشم به بیگانه ندارد، در نتیجه روز به روز شاهد افزایش صادرات و کاهش واردات خواهیم بود.


حجت الاسلام حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به به ششم فروردین سالروز حمله رژیم آل‌سعود به کشور یمن اظهار داشت: سعودی‌ها مرتکب خطای بزرگی در یمن شده و قطعاً آثار جنایتی که مرتکب شده‌اند، گریبان خود آنها را خواهد گرفت.


وی ادامه داد: طی یک سال گذشته رژیم آل‌سعود با حمایت، مشاوره و کمک‌های سیاسی آمریکا و در دید جهانیان مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن را به خاک و خون می‌کشند، به یقین تجاوز نظامی و غیرمشروع رژیم آل سعود عاقبت خوشی برای شیوخ مرتجع عربی منطقه و هم پیمانان غربی آن نخواهد داشت./935/201/ب1

ارسال نظرات