۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۳۲۲۳۷۵
با هدف بررسی بحران هویت صورت گرفت؛

اعلام فراخوان مقاله و همایش در جستجوی هویت صحیح در مشهد

خبرگزاری رسا ـ واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد فراخوان مقاله و همایش «در جستجوی هویت صحیح» را با هدف بررسی بحران هویت اعلام کرد.
در جست‌وجوي هويت صحيح

خانم مریم بلوچیان، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد فراخوان مقاله و همایش «در جستجوی هویت صحیح» را با هدف بررسی بحران هویت برگزار می کند.

 

وی ابراز داشت: حضرت علی(ع) می فرمایند: ذ«آن کس که بداند از کجا آمده، در کجاست و به کجا رهسپار خواهد شد. مشمول رحمت الهی خواهد بود».

 

بلوچیان افزود: از ویژگی های عصر جدید، جریان شتاب آلود زندگی است که این موجب می شود فرصت تفکر و تأمل از آدمی سلب شود و انسان با معمای بزرگ و معضل فکری از خود بیگانگی دست و پنجه نرم کند که این همان بحران هویت است.

 

هویت صحیح، ضامن سلامت روح و فکر
استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد ابراز داشت: امروزه اهمیت بررسی هویت صحیح انسانی بیشتر رخ می نماید و ضرورت ایجاب می کند تا برای داشتن زندگی، روح و فکری سالم صحیح ترین هویت را مورد بررسی قرار دهیم؛ بر همین مبنا، رسالت خود دیدیم تا این فراخوان را برگزار کنیم.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد به محورهای این فراخوان اشاره کرد و گفت: «بحران هویت»، «عوامل تأثیرگذار در بحران هویت»، «هویت صحیح» محورهای این فراخوان هستند.

 

وی با بیان این که عموم پژوهشگران می توانند در این فراخوان شرکت کنند، افزود: محور بحران هویت شامل موضوعاتی چون «فرد و بحران هویت(زن و مرد)»، «خانواده و بحران هویت»، «جامعه و بحران هویت» است.

 

عوامل اجتماعی تأثیر گذار در بحران هویت
استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد ابراز داشت: پژوهشگران در محور عوامل تأثیرگذر در بحران هویت، می توانند موضوعات خود را در زمینه «عوامل فردی و « عوامل اجتماعی(رسانه ها، ماهواره، تهاجم فرهنگی) ارائه دهند.

 

بلوچیان با اشاره به این که موضوعات مرتبط با محورهای فراخوان نیز پذیرفته می شود، ابراز داشت: «هویت فردی(مذهب و ...)» و هویت اجتماعی(ملی و...) زیر مجموعه محور هویت صحیح است.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد به شرایط ارسال مقالات اشاره کرد و گفت: مقالات باید دارای ساختار «علمی ـ پژوهشی» یا «علمی ترویجی» باشند.

 

وی با تأکید بر این که مقالاتی که صرفا کپی شده باشند قابل قبول نخواهد بود، عنوان داشت: مقالات حداقل در 15 و حداکثر 30 صفحه A4 به آدرس p.khadije@chmail.ir ارسال شود.

 

استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اشاره به این که دهم اردیبهشت ماه آخرین مهلت ارسال آثار است، ابراز داشت: به صاحبان مقالات برگزیده جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.

 

بلوچیان با بیان این که از عموم پژوهشگران، فرهیختگان و اساتید دعوت می شود در این فراخوان شرکت کنند، گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی ( www.mkhadijem.ir) مراجعه یا با شماره 38468680– 051 تماس بگیرند./1309/302/ب2

ارسال نظرات