۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۳۲۲۱۸۹

نخستین یادواره شهدای هنرمند عنبرآباد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به همت ناحیه مقامت سپاه پاسداران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد نخستین یادواره شهدای هنرمند این شهرستان برگزار شد.
 يادواره شهدا

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، سرهنگ پاسدار محمدرضا اسفندیاری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه عنبرآباد، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای هنرمند شهرستان عنبرآباد، گفت: شهدا درس ایثار، شهامت و انقلابی ماندن را به ما آموختند چرا که ایشان با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند، تا ما ادامه دهنده راهشان باشیم.


وی بیان کرد: مهم ترین وظیفه ای که ما داریم و این را شهدا به ما آموختند، تا آخر انقلابی ماندن است و اینکه ما در مقابل استکبار بایستیم نه برای آنها فرش قرمز پهن کنیم و کسانی که به فکر پهن کردن فرش قرمز برای آمریکا هستند در مقابل آرمانهای شهدا ایستادند.


اسفندیاری تصریح کرد: در این نظام کسانی بودند که اوایل انقلابی بودند ولی تا آخر انقلابی نماندند و حال دل در گرو آمریکا دارند ولی ما امروز باید طوری حرکت کنیم که فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.


وی افزود: مسیر شهدا و مسیر رزمندگان که با دست خالی، هشت سال در مقابل استکبار ایستادند این برای ما درس است.

 

در ادامه حجت الاسلام رضا سالاری امام جمعه شهرستان عنبرآباد، در یادواره شهدای هنرمند شهرستان عنبرآباد ضمن تشکر از عوامل برگزار کننده این یادواره اظهار کرد: همه شهدا هنرمند بودند زیرا شهادت هنر مردان خدا بود.


حجت‌الاسلام سالاری با قرائت فرازی از وصیت نامه شهدا، افزود: مطالعه وصیت نامه شهدا به انسان بصیرت می دهد.

 

وی در ادامه ضمن تسلیت سالروز رحلت مرحوم سید مصطفی خمینی(ره) وی را فردی ولایتمدار و انقلابی دانست که اطاعت ایشان از ولایت فقیه مشهود بود.


امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: انقلابی ماندن یک راه دارد و آن اطاعت محض از ولی امر زمان، مقام معظم رهبری امام خامنه ای است و اگر حرکت ما با حرکت ولی فقیه نخواند نقص از ما است.


حجت الاسلام سالاری ابراز کرد: امروز هر کسی دنبال دامن زدن به اختلافات باشد گناه بزرگی انجام داده است و اگر اختلافات موجب شود که ولایت فقیه ضربه بخورد این نیز گناهی نابخشودنی است.


همچنین در ادامه این مراسم، سرهنگ احمدی مسؤول سازمان بسیج هنرمندان سپاه ثارالله استان کرمان افزود: شهدا در آزمون عشق خوش درخشیدند و امتحان خویش را خوب پس دادند.


وی گفت: شهدای عزیز ما، درس چگونه زیستن و دفاع کردن از ولایت فقیه را به ما آموختند.


احمدی ابراز داشت: از جمله سفارشات شهدا به ما، پاسداری از آرمان های انقلاب و حریم ولایت است چرا که ولایت فقیه، در جهان پر تلاطم امروز چراغ راه هدایت ماست که انقلاب را نیز حفظ کرده است.


وی افزود: ایران به عنوان یک کشور بالنده که در جهان می درخشد افکار ناب انقلابی را به دید جهانیان به نمایش گذاشته است، و هنرمندان می بایست پاسدار ارزشهای اسلامی باشند چرا که رسالت ایشان در حوزه فرهنگ و هنر سنگین است.


احمدی پیام شهدای هنرمند را احیاء فرهنگ ناب عاشورایی و فاطمی دانست و افزود: نگاه هنرمند، گوش، دل و عملش باید در مسیر انقلاب و در مسیر فرهنگ شهادت گام بردارد و هنر خویش را در خدمت انقلاب و اسلام ناب بگذارد.


وی گفت: هنر در ایام دفاع مقدس مشهود بود نمونه آن را می توان مرحوم معلمی نام برد که با سرودن شعر و اجرای هنرمندانه حاج صادق آهنگران، شور و شعف را در رزمندگان برای جهاد ایجاد می کردند.


مسؤول سازمان بسیج هنرمندان سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در عرصه جنگ نرم نیز هنرمندان افسران جنگ نرم هستند و امروز رسالت ما در حوزه هنر پاسداری از خون شهیدان است.


وی با ابراز امیدواری افزود: خوشبختانه هنرمندان ارزشی ما تا کنون با نگاه و دید واقع بینانه در عرصه فرهنگ شهادت گام برداشته اند.


یادآور می شود در پایان این مراسم از خانواده شهدای هنرمند و هنرمندان بسیجی تجلیل شد./9709/101/ب1

ارسال نظرات