۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۲۲۰۵۶
مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی:

مدیران خراسان شمالی دامنه انتقادپذیری خود را افزایش دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی با گلایه از آستانه تحمل اندک مسؤولان استانی در برابر انتقاد رسانه‌ها، از مدیران خراسان شمالی خواست تا در تعامل با رسانه‌ها، ظرفیت و دامنه انتقادپذیری خود را افزایش دهند.
آذردشتي- مديرکل صدا و سيماي خراسان شمالي- نشست خبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امیرهوشنگ آذردشتی، مدیرکل صداوسیمای استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری، با اشاره به اولویت‌های این نهاد برای سال پیش رو، اظهار کرد: تمام تلاش فعالان صداوسیمای مرکز خراسان شمالی در سال 95، تبدیل شبکه استانی اترک به شبکه‌ای جذاب‌تر، دیدنی‌تر و شنیدنی‌تر است.

 

وی با بیان اینکه در بخش محتوایی یکی از رویکردهای صداوسیمای استان در سال جدید، تولید برنامه‌های گفت‌وگو محور است، اضافه کرد: در این راستا افزایش تولید و پخش برنامه‌هایی نظیر کنکاش و سایر برنامه‌های گفت‌وگو محور تلویزیونی و رادیویی در دستور کار بوده و تلاش می‌شود تا در سال جدید از ظرفیت حضور مسؤولان استانی در برنامه‌های مختلف استفاده بیشتری شود.

 

آذردشتی با اشاره به اینکه یکی از مسائل موجود در برابر فعالیت رسانه‌ای انتقادی در استان، آستانه تحمل اندک برخی از مدیران خراسان شمالی است، افزود: از مسؤولان و مدیران استانی انتظار داریم تا در تعامل با رسانه‌ها، ظرفیت و دامنه انتقادپذیری خود را افزایش دهند.

 

وی با بیان اینکه مردم از مسؤولان مطالباتی داشته و رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مدیران هستند، خاطرنشان کرد: مسؤولان می‌بایست در پی پاسخ‌گویی به مطالبات مردمی و رفع عیوب و نواقص موجود باشند نه آنکه پس از طرح مسائل و مشکلات مرتبط با آن دستگاه در رسانه‌ها و صداوسیما، به دنبال پاک کردن صورت مسأله بوده و از رسانه‌ها گلایه کنند.

 

آذردشتی در ادامه با اشاره به میزان مخاطبان شبکه اترک، اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده، در سه ماه گذشته به نسبت فصل پاییز، میزان بینندگان شبکه استانی صداوسیمای خراسان شمالی از 72 درصد به 76 درصد و میزان شنوندگان نیز از 32 درصد به 36 درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه میزان رضایت مخاطبان برنامه‌های صداوسیمای خراسان شمالی روندی صعودی دارد، ادامه داد: در مدت مزبور میزان رضایت شنوندگان از برنامه‌های صدای خراسان شمالی از 82 درصد به 86 درصد و میزان رضایت مخاطبان برنامه‌های سیمای استان نیز از 68 درصد به 72 درصد افزایش یافته است.

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به مشکلات بیمه‌ای و کم بودن میزان دریافتی شماری از فعالان این رسانه، اختصاص بودجه اندک و افزایش روزافزون مشکلات بودجه‌ای این نهاد را از مهم‌ترین دلایل این کاستی‌ها اعلام کرد.

 

وی افزود: البته تلاش می‌شود در سال پیش رو با بهره‌گیری از منابع دولتی و خصوصی و اجرای برنامه‌های مشارکتی، وضعیت بیمه همکاران و فعالان صداوسیمای استان اصلاح شود.

 

آذردشتی در ادامه در مورد میزان پوشش شبکه استانی اترک، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 83 درصد از جغرافیای استان خراسان شمالی زیر پوشش فرستنده دیجیتال قرار داشته و 98 درصد استان نیز زیر پوشش سامانه آنالوگ قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مناطق مرزی استان از نظر قرار گرفتن تحت پوشش فرستنده‌های صداوسیما، اهمیت بیشتری دارند، افزود: در این زمینه نیز وضعیت پوشش در مناطق مرزی خراسان شمالی در سامانه آنالوگ 96 درصد و در سامانه دیجیتال 40 درصد است.

 

آذردشتی با بیان اینکه کوهستانی بودن خراسان شمالی، هزینه راه‌اندازی سامانه‌های صداوسیما را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: با وجود این تلاش می‌شود تا در سال‌های آینده، کل جغرافیای استان زیر پوشش فرستنده‌های دیجیتال قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها 17 روستای استان فاقد پوشش شبکه رادیویی و تلویزیونی هستند، اظهار کرد: این روستاها با وضعیت و موقعیت خاص، در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، مانه و سملقان و راز و جرگلان واقع شده‌اند.

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی گفت: اکنون داشلی قلعه، قره پالچق، مزرعه بچه دره، اشتوت بابا ساسان، بکسو، اسمی و آرمدلی از جمله روستاهای شهرستان مرزی راز و جرگلان هستند که زیر پوشش شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی نیستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات