۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۳۲۱۹۸۳
کارشناس مسائل تربیتی:

مهارت زندگی به آرامش داشتن و آرام کردن دیگران است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل تربیتی گفت: مهارت زندگی به معنای خوب زندگی کردن در شرایط ایده آل نیست؛ بلکه مهارت زندگی یعنی شادبودن و شادساختن، خوشبخت بودن و خوشبخت ساختن، آرامش داشتن و آرام کردن دیگران است.
مهارت زندگی به آرامش داشتن و آرام کردن دیگران است مهارت زندگی به آرامش داشتن و آرام کردن دیگران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در نشست اخلاقی که در مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد، به مهارت های زندگی و راه های خوشبختی اشاره کرد و گفت: دنیا ارزش کینه ها و بدبینی ها را ندارد، تا زنده هستید از داشته های خودتان لذت ببرید.

وی افزود: نمی توانیم نحوه رفتار دیگران را با خود و آن چه درباره ما فکر می کنند را عوض کنیم، اما می توانیم نحوه واکنش خود را نسبت به رفتار دیگران تغییر بدهیم.

حجت الاسلام داوودی نژاد گفت: ما همه قادر به تغییر هستیم، فقط باید تغییر را از خودمان و از هم اکنون شروع کنیم.

خوشبختی یعنی داشتن آرامش در زندگی
این مؤلف و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که خوشبختی یعنی داشتن آرامش در زندگی، اظهار داشت: آرامش یعنی دل خوش داشتن. افرادی امکانات مالی خوبی دارند، اما همیشه داشتن امکانات مالی، تضمین کننده آرامش انسان نیست.

وی ابراز داشت: امکانات مالی، به تنهایی آرامش را به ارمغان نمی آورد و همیشه این گونه نیست که هر کسی امکانات مالی دارد، آرامش داشته باشد.

مهارت زندگی به معنای خوب زندگی کردن در شرایط ایده آل نیست
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که برای داشتن آرامش، باید تفکر خود را اصلاح کنیم، افزود: مهارت زندگی به معنای خوب زندگی کردن در شرایط ایده آل نیست؛ بلکه مهارت زندگی یعنی شادبودن و شادساختن، خوشبخت بودن و خوشبخت ساختن، آرامش داشتن و آرام کردن.

حجت الاسلام داوودی نژاد گفت: هر لحظه راضی به رضای حق باشیم. ما به هر خواسته خود نرسیدم، اما به هر چه نیاز داشتیم دست یافتیم، از این رو باید هر لحظه خدا را شکر کنیم.

وی ابراز داشت: بهتر این است که واقعیت ها را بپذیریم و تصمیم بگیریم که با وجود همه مسائل، شاد و خوشبخت زندگی کنیم.

خوشبختی یک سفر است نه یک مقصد
این کارشناس مسائل تربیتی گفت: از جاده زندگی لذت ببرید؛ چرا که خوشبختی یک سفر است نه یک مقصد. گاهی افراد به فکر رسیدن به مقصد هستند، غافل از این که لذت بردن از مسیر زندگی را فراموش می کنند.

حجت الاسلام داوودی نژاد افزود: کسانی که در آینده زندگی می کنند افسرده می شوند و کسانی که در گذشته زندگی می کنند مضطرب می شوند؛ از این رو هیچ زمانی بهتر از همین لحظه برای شاد بودن وجود ندارد، بنابراین زندگی کنیم و از زمان حال لذت ببریم.

وی به ارزش کمک به دیگران اشاره کرد و گفت: مهم ترین مسأله در زندگی کمک به سایرین برای برنده شدن است حتی اگر به قیمت آهسته رفتن خودمان تمام شود./1309/202/ب1

ارسال نظرات