۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۲۱۹۱۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مستکبران برای حفظ منافع به کشورهای مظلوم منطقه هجوم آورده‌اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز مستکبران جهان برای منافعشان به کشورهای مظلوم منطقه هجوم آورده‌اند و این اقدامات در راستای نقشه شیطان است.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در مراسم یادواره 200 شهید شهرستان شفت از توابع استان گیلان که در مسجد اباصالح المهدی (عج) همان شهرستان برگزار شد، گفت: در فضایی زندگی می‌کنیم که نقش انبیا، ائمه اطهار (س) و حضرت فاطمه (س) را شنیده و می دانیم.

 

شهدای 8 سال دفاع مقدس پرچم انبیا و اولیا را برافراشته نگه‌داشته‌اند

وی در ادامه افزود: در عصر و زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که بحث جنگ‌ها، زیاده‌خواهی‌ها، کشور گشایی‌ها، استعمار و استبداد از سوی دشمنان و استکبار جهانی همه جای عالم را فرا گرفته و شهدای 8 سال دفاع مقدس در سراسر این مملکت پرچم انبیا و اولیا را برافراشته نگه‌داشته‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه انبیا، ائمه، شهدا و دشمنان نقش‌هایی را در عالم برعهده داشته‌اند، خاطرنشان کرد: باید ببینیم که امروز نقش ما در راستای نقش کدام یک از این گروه‌ها قرار دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقشه مهندسی شده دین که از سوی خدا ترسیم شده، بیان کرد: نخستین پیامبری که مبعوث به رسالت شد نخستین انسانی بود که بر روی زمین پا گذاشت و برای دعوت فرزندان و خانواده‌اش به بندگی، پیام‌آور الهی شد و هر پیامبری که به رسالت رسید وظیفه دعوت دیگران به بندگی، معرفت و اجرای عدالت و ارزش‌های انسانی را برعهده داشته است.

 

امام جمعه قزوین با توجه به اینکه خداوند در هر امتی پیامبری فرستاده تا مردم را به عبادت و بندگی خدا دعوت کند ادامه داد: خدای متعال به همه انسان‌ها فرموده که ما همه عالم را برای شما و شما را برای عبادت خلق کرده‌ایم و تأمین معاش و رزق انسان بر عهده خداوند است و دغدغه اصلی انسان باید عبادت و بندگی باشد.

 

این کارشناس حوزوی یادآور شد: اینکه بگوییم دنبال یک لقمه نان حلال می‌دویم بیان درستی نیست چرا که رسالت ما عبادت و بندگی خدای متعال است در حالی که همه موجودات عالم به دنبال نان و آب هستند اما وقتی خدا به انسان رسیده وعده تأمین رزق او را داده است.

 

این کارشناس دینی در ادامه افزود: هرچند وظایف دینی و شرعی باید به قوت خود باقی بماند اما باید توجه داشته باشیم که اصل کار ما چیز دیگری است و سایر امورات در حاشیه قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: پیامبران الهی آمدند تا مردم را به قیام و قسط دعوت کنند و این هدف را با زور و اجبار نخواستند بلکه هدف آن‌ها این بود که مردم به یک پایه‌ای از ایمان، شعور، فرهنگ و معرفت برسند تا خودشان قسط، عدالت و انصاف را رعایت و اجرا کنند.

 

این استاد حوزوی با بیان اینکه خداوند پیامبر (ص) را صاحب خلق عظیم کرد و از سوی ایشان نقشه مهندسی شده دین را برای ما آورد عنوان کرد: از همسر رسول اکرم (ص) سؤال شد که رفتار و اخلاق ایشان در منزل چگونه است ایشان پاسخ داد خلق او همان قرآن است و باید تلاش کنیم خلق ما هم خلق قرآنی باشد.

 

این استاد اخلاق در ادامه اظهار کرد: همه پیامبران الهی (ص) نقشه مهندسی دین را از سوی خدای متعال برای ما آوردند اما پیامبر خاتم همه رسالت پیامبران پیشین و بسیاری از رسالت‌های دیگر را نیز برعهده داشته است.

 

وی با بیان اینکه پیامبران سه وظیفه مهم را برعهده داشتند، تصریح کرد: تصدیق پیامبر پیش از خودشان، معرفی پیامبر بعد از خوشان و بشارت پیامبر خاتم از مهم ترین وظایف پیامبران الهی بود و حضرت ابراهیم، موسی، عیسی، حضرت رسول اکرم (ص) را بشارت داده‌اند.

 

این کارشناس فرهنگی ابراز کرد: عیسی (ع) گفت ای بنی‌اسرائیل من فرستاده خدا هستم برای شما خدای متعال همین جمله را به پیامبر اسلام (ص) مأموریت می‌دهد تا انجام دهد اما مخاطب حضرت محمد (ص) همه انسان‌های عالم و در همه دوران‌ها و عصرها را در برمی‌گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه نقشه‌ای که از سوی رسول اکرم (ص) برای انسان‌های عالم آمده که در همه مسایل دارای برنامه دقیقی است، خاطرنشان کرد: همه موضوعات سیاسی، اجتماعی، روابط بین‌الملل، تعامل با انسان‌ها، خشم، محبت، دوستی و دشمنی در نقشه دین به خوبی تشریح شده است.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: پیامبران پیشین برای اینکه صاحب شرح صدر شوند باید از خدا درخواست می‌کردند، در حالی که رسول اکرم (ص) پیش از آن‌که خودشان از خدا درخواست کنند، صاحب شرح صدر بودند و امیرالمؤمنین (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن و حسین(ع) شرح صدر پیامبر هستند و آن‌ها آمدند تا اسرار سینه پیامبر آشکار شود.

 

حضرت فاطمه زهرا سیده نساء زنان اهل بهشت است

این کارشناس مذهبی افزود: یکی از کسانی که در نقشه خدا که از سوی پیامبر (ص) آورده شده یعنی قرآن کریم نقش آفرینی کرده حضرت فاطمه زهرا (س) است و ایشان سیده زنان عالم و در همه دوران‌ها و عصرهاست و در روایتی داریم که ایشان سیده زنان اهل بهشت هم هستند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: وقتی قرار است که نقشه پیامبر در دنیا پیاده شود، همه مسایل و همه اهل عالم باید با آن نقشه همراه باشد و شهدا نقششان را در نقشه مهندسی دین به خوبی ایفا کردند و باید ببینیم بعد از آن‌ها ما چه کردیم و آیا نقشمان را ایفا کرده‌ایم.

 

امام جمعه قزوین  یادآورشد: وقتی پیامبر، پیامبر خاتم است یعنی قرآن و دین او هم خاتم است و قرار نیست دین دیگری بیاید و همه باید برای تحقق اهداف دین اسلام بکوشیم.

 

وی در ادامه افزود: حضرت فاطمه (س) نقش‌شان این است که سیده نساء عالمیان باشند و این مهم به خاطر رابطه خانوادگی به‌دست نیامد چرا که پیامبر در این مسیر با کسی تعارف ندارد و اینکه ایشان به این مقام دست پیدا کردند به خاطر ایمان و باورهای عمیق قلبی ایشان بود.

 

این کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) یک عمر فداکاری کرد بیان کرد: این بانوی بزرگ اسلام در نمازش همه افرادی که دعا نیاز دارند را دعا می‌کند و در پاسخ به امام حسن (ع) در خصوص اینکه چرا خودشان را دعا نکردند گفتند اول همسایه بعد خودمان و این‌گونه این بانوی بزرگ اسلام نقش آفرینی می‌کند.

 

این مقام مسؤول افزود: وقتی حرف از تمدن می‌شود، گمان می‌کنند هر چه طبقات برج‌ها بیشتر باشد متمدن‌تر شده‌ایم، حتی اگر به عده کثیری در این مسیر ظلم شود تمدن را باید در زندگی فاطمه و علی جستجو کنیم امام علی (ع) فرمود من کوه سر به فلک کشیده‌ایم هستم که از دامنه من رودها جاری است باید تلاش کنیم تا ایشان را بفهمیم و از تمدن وجودی ایشان بهره‌مند شویم.

 

امروزه مستکبران جهان برای منافعشان به کشورهای مظلوم منطقه هجوم آورده‌اند

وی ادامه داد: امام علی (ع) فرموده اگر آسمان‌ها و زمین را به من بدهند تا دانه‌ای را از مورچه‌ای به‌زور بگیرم، این کار را نخواهم کرد در حالی که امروز مستکبران جهان برای منافعشان به کشورهای مظلوم منطقه هجوم آورده‌اند و این اقدامات در راستای نقشه شیطان است.

 

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند به آخر نقشه دین گفته که ما مسجل کرده‌ایم که زمین را بندگان شایسته باید اداره کنند و این نقشه خدای متعال است هر چند دشمنان دین می‌خواهند نور خدای متعال را خاموش کنند تا نقشه دین محقق نشود اما وعده خدای متعال تحقق خواهد یافت و زمین به‌دست بندگان شایسته خواهد افتاد.

 

وی در پایان گفت: اراده الهی و شیطانی همواره در ستیز با یگدیگر هستند و ما باید در مقابل اراده خدا نقشمان را مشخص کنیم و در راستای تحقق آن تلاش کنیم و آن‌هایی که دغدغه فلسطین، یمن، سوریه، عراق و بحرین را دارند نقششان را در راستای نقشه دین به خوبی ایفا می‌کنند./955/102/ب1

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه استان قزوین

ارسال نظرات