۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۳۲۱۸۷۱
در دیدار رییس پلیس راهور ناجا مطرح شد؛

توصیه های آیت الله نوری همدانی به رانندگان در آستانه تعطیلات نوروز

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با رییس پلیس راهور ناجا خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شد و گفت: مردم عزیز ایران در هنگام رانندگی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
ديدار رييس پليس راهور کشور با مراجع عظام در قم ديدار رييس پليس راهور کشور با مراجع عظام در قم ديدار رييس پليس راهور کشور با مراجع عظام در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مهری رییس پلیس راهور ناجا از امنیت به عنوان زیر بنای تمام فعالیت های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی یاد کرد و بیان داشت: نیروی های انتظامی مهم ترین خدمت به بشریت را ارائه می کنند.
 
وی افزود: دو نعمت در نظر مردم شناخته شده نیست که یکی از آنها سلامت بدن و دیگری امنیت است؛ شغل نیروهای انتظامی بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که مسوؤلیت دو نعمت بزرگ یعنی سلامت و امنیت را بر دوش دارند.
 
این استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: خدمات با اخلاص نیروی انتظامی خصوصا در عرصه رانندگی نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند و دارای ثواب است؛ چرا که در گرما، سرما، شب و روز در جاده ها و خیابان های کشور زحمات زیادی متحمل می شوند.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: در اسلام هر فرد سه نوع مسؤولیت دارد که اولین آن مسؤولیت فردی است که هر انسانی مسؤول خود در این دنیا است و هیچ انسانی غیر از معصومان(ع) کامل و بدون خطا نیست و هر شخص در این دنیا مسؤولیت خودسازی خود را دارد چرا که انسان خام به این دنیا قدم می گذارد.
 
وی ادامه داد: هر شخصی در این دنیا مسؤول خودسازی خود است و باید از لحاظ ایمان و عمل خود را بسازد و اگر کسی در این مورد کوتاهی کند عقاب دارد و انجام دهنده آن ثواب خواهد داشت.
 
این مرجع تقلید با اشاره به دومین مسؤولیت هر فرد در این دنیا گفت: مسؤولیت اجتماعی یک وظیفه ای است که هر شخص باید آن را رعایت کند چرا که انسان یک موجود اجتماعی است و همانطور که از اجتماع بهره می برد باید به اجتماع خدمت رسانی کند.
 
وی خاطر نشان کرد: سومین مسؤولیت هر شخص در جامعه مسؤولیت شغلی است؛ چرا که شغل مسؤولیت آفرین است و هر انسانی که شغلی را انتخاب می کند در واقع امانتی را بر عهده می گیرد که هر پستی قوانین خود را دارد که باید شخص به نحو احسن آن مسؤولیت را انجام دهد.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی دین مبین اسلام را از انزوا طلبی و گوشه گیری به دور دانست و اظهار داشت: بعضی افراد می پندارند که اسلامی دینی است که مردم را به رکون، سستی و خمودی دعوت می کند؛ در حالی که در فرهنگ اسلام شخص باید هوشمند، جدی، منظم و متعهد شود.
 
وی تصریح کرد: هیچ زمانی مانند امروز حق، باطل،ایمان و کفر در برابر هم قرار نگرفته است چرا که امروز در سوریه، یمن و عراق به زن، بچه و مساجد تجاوز و همه اماکن را تخریب می کنند؛ در حالی که این اعمال فجیع در برابر مسؤولان جهان امری عادی شده است و توجهی به آن نمی کنند که وظیفه ما را در عرصه اجتماعی مهم و سنگین می کند.
 
وی در پایان به مناسبت ایام عید نوروز چند توصیه خطاب به رانندگان ارائه کرد و با تاکید بر لزوم پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی، ابراز داشت: مردم عزیز ایران در هنگام رانندگی قوانین عبور و مرور را رعایت کنند و در حال خواب آلودگی رانندگی نکنند چرا که هر راننده مسؤول خود و همشهریان خود است و اگر کوتاهی کند نزد خداوند متعال عقاب می شود./1325/پ202/ج
ارسال نظرات