۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۳۲۰۸۹۸
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان:

مصون ماندن بانوان جامعه از آسیب‌های اجتماعی نیازمند تقویت باورها و اعتقادات دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه هرمزگان تقویت باورها و اعتقادات دینی مردم به ویژه بانوان و دختران جامعه را عامل مصونیت آنان از آسیب ها و تهدیدات اجتماعی دانست.
امام جمعه حاجي آباد

حجت الاسلام روح الله مختاری، مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: افزایش روز افزون آسیب‌های اجتماعی در جامعه کنونی از مهم ترین دغدغه ها است که نهادهای اجتماعی در جهت کاهش آن برنامه ریزی می کنند.

 

وی فاصله گرفتن از آموزه های دینی و سیره پیامبران را عامل اصلی افزایش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: آسیب های اجتماعی پیامدهای گسترده ای دارد و سبب افزایش طلاق، اعتیاد و وقوع جرایم در جامعه می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه های هرمزگان در ادامه دوری از الگوی اسلامی را دلیل اصلی افزایش ناهنجاری های اجتماعی خواند و گفت: دشمنان در تلاشند تا جوانان را بی هویت و بی بند و باری را در جامعه ترویج دهند.

 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، تقویت باورها و اعتقادات دینی مردم به ویژه بانوان و دختران جامعه را از آسیب ها و تهدیدات اجتماعی مصون نگه می دارد.

 

حجت الاسلام مختاری، گفت: در حال حاضر بهره گیری از ظرفیت های مردمی در کاهش آسیب های اجتماعی از راهبرد اصلی دولت است.

 

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه و ارائه راهکار در راستای کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی تأکید کرد و مشارکت مردم را بزرگ‌ترین و اثربخش ترین راهکار در راستای کاهش آسیب های اجتماعی دانست.

 

وی در پایان با اشاره به نقش رسانه ملی در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی، تصریح کرد: این رسانه با کارکردهای آگاه سازی و اطلاع رسانی می‌تواند نقش مؤثری را در پیشگیری از این آسیب‌ها ایفا کند./851/302/ب2

ارسال نظرات