۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۲۰۶۲۷
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خبر داد؛

تدوین، استخراج و ابلاغ تقویم مسابقات قرآنی کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از تدوین، استخراج و ابلاغ تقویم مسابقات قرآنی به نهادها و دستگاه های دست اندرکار در کشور خبر داد.
حجت الاسلام حسيني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در دومین نشست ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن با اشاره به تقویم زمانی مسابقات قرآنی در کشور خاطر نشان کرد: با اقدامات و مکاتباتی که صورت گرفته، تقویم مسابقات قرآنی استخراج و آماده ارائه به نهادها و دستگاه های دست اندرکار در کشور شده است.

 

وی گفت: بازنگری در آیین نامه داوری مسابقات یکی دیگر از اقدامات ستاد عالی بود که برای اجرایی شدن به دستگاه های دست اندرکار قرآنی ارسال و ابلاغ شده است و این دستگاه ها که مسابقات قرآنی را به طور رسمی برگزار می کنند باید از این آیین نامه داوری تبعیت کنند.

 

حسینی در خصوص سطح بندی مسابقات سراسری تأکید کرد: سطح بندی برگزیدگان مسابقات برای اولین بار در مسابقات سراسری قرآن در سال جاری اجرا شد و براساس مطالعات بسیار گسترده، مقرر شد به افراد منتخب، رتبه ممتاز و عالی اعطاء شود.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: این سطح بندی در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه به اجرا درآمد و تأثیر مثبتی بر برگزیدگان مسابقات داشت و بسیاری از استرس های ناشی از رقابت ها را کاهش داد.

 

وی گفت: پروپوزال طرح پرتال جامع اطلاع رسانی قرآن پیش بینی شده است و حدود 80 عنوان وظیفه اصلی در حوزه برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است .

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ساماندهی داوران در مسابقات قرانی را یادآور شد و گفت:در خصوص امر داوری باید به این مرحله برسیم که از داوران مجاز قرانی استفاده کنیم و در آینده نزدیک نیزلیست داوران مجاز را تهیه و اعلام خواهیم کرد.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین آشنایی با آئین نامه داوری مسابقات را یکی دیگر از ویژگی های ساماندهی داوران مسابقات قرآنی ذکر کرد.

 

در این نشست اعضای کمیته های ستاد عالی گزارشی از فعالیت و عملکرد خود برای برگزاری هر چه بهتر سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را ارائه کردند./1325/102/ب2

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات