۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۲۰۴۷۰

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ پدر و مادر از معارف اسلامی برای تربیت فرزندان کمک گیرند، برگزاری ۱۰۰۰نفر ساعت گفتمان دینی در مساجد، مدارس و هیئات مذهبی شهرستان کنگاور و فعالیت ۶۲ خانه قرآن روستایی در شهرستان گیلانغرب از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در نشست اولیای مدرسه محدثه بیرجند با اشاره به اخلاق رسول خدا، اظهار کرد: پیامبراکرم (ص) در تعامل با مردم با گذشت، خوشرویی و روحیه خدمتگزاری برخورد می کردند.

 

وی با بیان اینکه این اخلاق نیکو باعث محبوبیت ایشان در جامعه شد، ادامه داد: رسول خدا هرگز دشمان نمیداد و از مجادله بیهوده نیز پرهیز کرده و بدی های دیگرا را با خوبی پاسخ میگفتند.

 

حجت‌الاسلام لطفیان خانواده متعالی را در برگیرنده پدرخوب، مادر خوب و فرزند خوب دانست و گفت: اگرهرکدام از این ارکان کارکرد صحیح نداشته باشد، ممکن است نظام خانواده را با فروپاشی روبرو شود.

 

وی  ادامه داد: اصل تفاوت، تعاون و تفاهم از اصول بنیادین زندگی است و چنانچه این اصول در زندگی نادیده گرفته شود، تعالی خانواده متوقف خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی سازندگی اخلاقی خانواده را از کارکردهای خانواده متعالی دانست و گفت: پدر و مادر از معارف اسلامی برای تربیت فرزندان کمک گیرند.

 

وی همچنین درباره باید ها و نباید های تربیت فرزندان با اولیای انان سخن گفت. 

 

برگزاری 1000 نفر ساعت گفتمان دینی در مساجد، مدارس و هیئات مذهبی شهرستان کنگاور

امیرافشاری زاده رابط فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کنگاور 15 اسفند 94 ضمن اعلام این خبر، گفت: طرح گفتمان‌های دینی از طرح‌های موفق سازمان تبلیغات اسلامی است که با همکاری هیئت امناء مساجد، شورای هیئات مذهبی، آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی درطول سال برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه گفتمان دینی به شیوه پرسش و پاسخ انجام می‌شود، افزود: بهترین مزیت گفتمان دینی تبادل نظر و افکار بین مخاطبان و دانش آموزان با مبلغان است که موجب شناخت افکار نوجوانان از سوی مبلغ می‌شود.

 

افشاری، ادامه داد: گفتمان‌های دینی با موضوعات سبک زندگی ایرانی، اسلامی، حماسه حسینی، بیان بایسته‌های عزاداری صحیح و تاریخ اسلام، برپایی جلسات قرآن و تفسیر، بیان احکام الهی، بیان آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی، بررسی حجاب و عفاف در جامعه و آسیب شناسی استفاده از ماهواره در بین دانش آموزان، طلاب و دانشجویان به میزان 1000 نفر-ساعت از ابتدای سال جاری به همت واحد فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کنگاور در مساجد، مدارس و هیئات مذهبی شهرهای کنگاور، گودین و روستاهای تابعه دهستان‌های فش، دهلر، کرماجان، قزوینه و سلطان آباد با همکاری مربیان پرورشی آموزش و پرورش و تشکل‌های دینی مردم نهاد این شهرستان برگزار شده است.

 

 فعالیت 62 خانه قرآن روستایی در شهرستان گیلانغرب

حجت‌الاسلام علیرضا رضایی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گیلانغرب 15 اسفند 94 با اعلام این خبر،گفت: با توجه به نقش مهم خانه‌های قرآن روستائی در ترویج آموزه‌های قرآنی در روستا , تعداد 62 خانه قرآن روستائی در مناطق مختلف این شهرستان مشغول آموزش قرآن به علاقمندان هستند.

 

وی افزود: خانه‌های قرآن روستائی نقش بسیار موثری در ترویج آموزش‌های همگانی و عمومی قرآن و انتقال مفاهیم قرآنی به عموم مردم در سطح روستاها داشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام رضایی در ادامه با توجه به نقش بسیار ارزشمند خانه‌های قرآن روستائی در آموزش‌های قرآنی به روستائیان اظهارداشت: برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و حفظ و قرائت از مهم‌ترین دوره‌های آموزشی است که در خانه‌های قرآنی روستایی برگزار می‌‌شود.

 

برگزاری دوره آموزشی «اخلاق و آداب مداحی» در شهریار

مرتضی نثاری، کارشناس فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی شهریار از برگزاری دوره آموزشی «اخلاق و آداب مداحی» در این شهرستان خبر داد.

 

وی، افزود: این دوره آموزشی که با هدف ارتقاء سطح دانش مداحان و ذاکرین اهل بیت(علیهم السلام) شهرستان های شهریار و ملارد برگزار شد، دکتر سنگری، از اساتید مداحی، در رابطه با اهمیت آداب و اخلاق در مداحی تدریس کرد.

 

سنگری، در این دوره آموزشی، گفت: مداح باید عاشق خود ساخته ای باشد که با خصلت های اخلاقی نیک،بیش از صوت و شعر زیبایش محفل را تحت تاثیر قرار داده و برای جوانان پر شور، طرحی نو در انداخته و الگویی عملی قرار گیرد. 

 

این استاد مداحی، همچنین تصریح کرد: زحمات و خدمات این قشر بر هیچ کس پوشیده نیست، اما نباید با بدعت گذاری های تحریف آمیز این مسیر صادقانه و تاثیرگذار به بیراهه ها کشیده شود و مداح خود باید عارف، شاعر، اخلاق مدار و صادق باشد تا مجلس او بی نظیر شده و از اقصی نقاط، دل‌ها را به سوی خود بکشاند.

 

نثاری، در خاتمه گفت: به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد./1325/604/ب2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات