۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۲۰۴۳۲
مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه:

تحصیل بانوان در مدارس علمیه در مسیر اهداف اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) گفت: تحصیل بانوان در مدارس علمیه کمک می‌کند تا آن‌ها از جهت علمی از سطح بالاتری برخوردار باشند و به تبع آن بیشتر می توانند خانواده خود را در مسیر اهداف اسلام و نظام خانواده راهنمایی کنند.
مدرسه علميه حضرت فاطمه(س) تهران

طاهره جان نثاری مدیر مدرسه علمیه و مرکز تخصصی حضرت فاطمه(س) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: ضرورت و اهمیت این موضوع از بدیهیات است، چرا که بانوان به جهت اینکه هم درخانه باید مدیر و مدبر باشند، مسؤولیت پرورش فرزندان را به عهده دارند و افزون بر این می توانند حتی بر اقوام و اطرافیان خود تاثیرگذار باشند، هرچقدر که این قشر بتواند از جهت علمی از سطح بالاتری برخوردار باشد، به تبع آن بیشتر می تواند خانواده خود را در مسیر اهداف اسلام و نظام خانواده راهنمایی کند.

 

وی با اشاره به این نکته که امروز شاهد فروپاشی بسیاری از خانواده ها باوجود بالا بودن سطح تحصیلات و آگاهی افراد هستیم، تاکید کرد: یکی از مواردی که سبب استحکام بنیان خانواده و تحمل سختی‌های آن می شود، بحث هماهنگی دریافت‌های علمی با ارزش‌های دینی است و اگر این ارزش‌ها به طور واقعی در وجود فرد با علوم حوزوی همراه باشد، قطعا تاثیرگذاری بیشتری به ویژه در بحث پرورش فرزندان خواهد داشت.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه در خصوص کارآیی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه، تصریح کرد: امروز با وجود وسایل ارتباط جمعی از قبیل اینترنت و فضاهای مجازی، زمینه کار برای طلبه های مشتاق به فعالیت های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی بسیار فراوان است؛ در این شرایط هیچ طلبه ای نمی تواند بیکار باشد، حتی اگر بخواهد می تواند در خانه مشغول به فعالیت باشد.

 

جان نثاری در ادامه گفت: بانوان می توانند در بخش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و امور فرهنگی و پژوهشی فعالیتی موثر و کارا داشته باشد.

 

وی درباره ظرفیت و نحوه پذیرش مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) گفت: در حال حاضر ظرفیت پذیرش ما به صورت یک کلاس تمام وقت و یک کلاس پاره وقت، هرکدام با ظرفیت 20 نفر و یک کلاس سطح 3 با ظرفیت 15 نفر است.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه در ادامه تاکید کرد: امروز ما نیازمند عالمه هایی هستیم که مفسران قرآنی توانمندی در مسیر پیشبرد ارزش‌های دینی و اهداف اسلامی باشند.

 

وی اظهار داشت: توصیه ما این است هرکس که توانایی خوبی به لحاظ هوشی دارد و پایبند به ارزش های اسلامی است، در مدارس و حوزه های علمیه وارد شود تا انشاءالله آماده جهانی برای ظهور حضرت حجت(عج) باشیم.

 

جان نثاری در ادامه افزود: باید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، فقیه یا مفسری باشد که بتواند به سوالات دانشجویان در زمینه مسائل دینی و فقهی پاسخ دهد.

 

وی بیان داشت: درحال حاضر دوره ای آموزشی در مدرسه ما برای طلبه‌ها به نام طرح معراج، برای تشویق به نماز، با روش های نوین درحال اجرا است، در این دوره، طلبه‌ها برای حضور در مدارس و مراکز تربیتی آماده می شوند تا به بچه‌ها با روش‌های نوین آموزش نماز بدهند و راهنمایی‌های لازم را به مربیان و مادران به منظور آشنایی با روش‌های تشویقی انتقال دهند؛ تقریبا نیم دوره از این طرح گذرانده شده که در صورت وجود متقاضی برای دوره های بعد، بازهم دوره تربیت مربی برگزار خواهیم کرد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه خاطر نشان کرد: در این مدرسه بعد از ظهرها آموزش آزاد به طلبه‌ها را داریم که حدود 100 طلبه هستند که مشتاقانه از این کلاس‌ها استقبال کرده و از الان برای سال بعد در حال  ثبت نام هستیم.

 

وی افزود: کلاس‌ها هم به صورت تمام وقت و هم نیمه وقت برگزار می‌شود و طلاب می‌توانند حتی تک درس را انتخاب ‌کنند؛ برای طلبه هایی که به صورت آزاد شرکت می کنند، شرط معدل نداریم ولی در پایان دوره امتحانی از دروس تعلیم داده شده به عمل می آید.

 

گفتنی است، مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) در سال 1362 در میدان شهدای تهران تاسیس شد، مؤسس آن مرحوم عباسعلی محرر خوانساری بود و درحال حاضر وراث وی سرکار خانم بتول محرر خوانساری تولیت این مدرسه را بر عهده دارد./966/302/ب1

ارسال نظرات