۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۲۰۴۱۹
آیت الله طه محمدی:

همه باید در زنده کردن چهره زمین سهیم باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان با بیان این‌که همه افراد باید در زنده کردن چهره زمین قدم بردارند و باید برای حکومت امام عصر(عج) زمینه سازی کنند، گفت: حفظ منابع طبیعی یکی از مصادیق بسترسازی برای ظهور است.
آيت‌الله طه محمدي

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در همایش محیط زیست و منابع طبیعی که در سالن انصارالحسین همدان برگزار شد، اظهار داشت: زندگی، نشاط و حتی نفس کشیدن ما در گرو بقای منابع طبیعی است.

 

وی تصریح کرد وقتی امام زمان(عج) ظهور می کند برنامه های ضد بشری اعم از جنگ و خونریزی، بدبختی و فلاکت، گرسنگی، فقر و محرومیت از جهان برچیده می شود و جهان چهره ای دیگر به خود می گیرد تا جایی که فضایی بدون سبزه و چمن در جهان پیدا نمی شود.

 

امام جمعه همدان به ویژگی های جهان در دوران ظهور اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های دوران ظهور چنانکه در قرآن آمده این است که زمین به چیزی غیر از زمین کنونی تبدیل و چهره این زمین خاکی دگرگون می شود.

 

وی افزود: همه افراد باید در زنده کردن چهره زمین قدم بردارند و باید برای حکومت امام عصر(عج) زمینه سازی کنند و حفظ منابع طبیعی یکی از مصادیق بسترسازی برای ظهور است.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان به اهمیت کاشت نهال اشاره کرد و گفت: در روایات به کاشت نهال بسیار تاکید و سفارش شده است تا جایی که پیامبر می فرماید اگر کسی زمین را شیار کرده و درخت مثمری را در زمین بکارد و در همین زمان علایم پیدایش قیامت ظاهر شود باید به کاشت درخت خود ادامه دهد.

 

وی از وضعیت نا بسامان زیست محیطی بسیاری از شهرها در کشورابراز نگرانی کرد و گفت: باید از وضع نا بسامان هر ملتی درس گرفت، اکنون تهران، اصفهان و بسیاری از شهر ها در وضعیت هشدار آب و هوایی قرار دارند و لازم است در شهر های دیگر علاج واقعه قبل از وقوع صورت گیرد.

  

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: در روایات به این مسأله بسیار تاکید شده است که همه افراد در برابر موجودات مسؤول هستند و فردای قیامت همه حیوانات و گیاهان به خاطر آسیب به منابع طبیعی از انسان شکایت می کنند.

 

وی در پایان با کاشت نهال در حیاط سالن انصارالحسین روز درختکاری را تبریک گفته و اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) می فرماید هر کس درخت مثمری را بکارد تا زمانی که آن درخت بار می دهد و انسان ها و حیوانات ازآن استفاده می کنند برای او حسنه نوشته می شود./979/203/ب1

ارسال نظرات