۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۳۲۰۱۱۳
رییس سازمان جنگل­ها و مراتع کشور:

رهبر معظم انقلاب بر حفاظت از منابع طبیعی تأکید ویژه دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان جنگل­ها و مراتع کشور با بیان اینکه باید توجه ویژه­ای به منابع طبیعی شود، گفت: به لحاظ اقلیمی ما وضعیت شکننده­ای داریم و میزان بارندگی ایران یک سوم بارندگی جهان است و میزان تبخیر در کشور ما سه برابر متوسط جهانی است.
رييس سازمان جنگل ها و مراتع کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برخی از مسؤولان سازمان جنگل­ها و مراتع کشور عصر امروز با حضرت آیت­الله حسین نوری­همدانی دیدار کردند.

 

در این دیدار آیت­الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی پس از تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: درباره منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست دانش­نامه­ای را پیگیری کردیم و دو جلد آن تدوین شده است که تقدیم می­کنیم و دعا کنید که قرار است این دانش نامه به بیست جلد برسد و مطالب اولیه آن آماده شده است.

 

همچنین، جلالی رییس سازمان جنگل­ها و مراتع کشور به ارائه گزارش اجمالی از وضعیت منابع طبیعی کشور پرداخت و گفت: کشور ما کشوری است که 90 درصد آن در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و خدا عنایاتی به این کشور کرده است که از 13 اقلیم شناخته شده جهان، 11 اقلیم در کشورمان وجود دارد که جزو 5 کشور اول جهان به لحاظ ژنتیک گیاهی است.

 

رییس سازمان جنگل­ها و مراتع کشور با بیان اینکه از دو هزار گیاهان دارویی در جهان، 1700 گونه منحصر به ایران است، اظهار داشت: به لحاظ اقلیمی ما وضعیت شکننده­ای داریم و میزان بارندگی ایران یک سوم بارندگی جهان است و میزان تبخیر در کشور ما سه برابر متوسط جهانی است.

 

وی ضمن ارائه آماری تصریح کرد: حدود 14 میلیون هکتار جنگل 84 میلیون هکتار مرتع و 32 میلیون هکتار بیابان در ایران وجود دارد و وضعیت سرانه جنگل­ها در ایران 2000 متر به هر نفر و این در صورتی است که این مقدار در جهان سه برابر بوده و وضعیت سرانه مراتع یک هکتار برای هر نفر و این مقدار در جهان 5/7 هکتار و وضعیت سرانه بیابان در ایران 4300 متر برای هر نفر و این مقدار در دنیا 2000 هزار متر است.

 

جلالی به اهمیت توجه به منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: باید توجه ویژه­ای به منابع طبیعی شود و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسأله تأکید داشته­اند و در راستای تأکیدات حضرتعالی درباره حفاظت و جرم انگاری در زمینه منابع طبیعی اقداماتی شده است./822/پ203/ی

ارسال نظرات