۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۱۹۷۸۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

حضور مردم در جشن نیکوکاری جلوه ای دیگر از نمایش همدلی و وحدت ملی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان احسان و نیکوکاری را به معنی شریک بودن در غم و شادی دیگران بیان کرد و گفت: حضور مردم در جشن نیکوکاری جلوه ای دیگر از نمایش همدلی و وحدت ملی است.
 حجت الاسلام سيد احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درخرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشن شور نیکوکاری و با حضور کارکنان و مسؤولان کمیته امداد استان، گفت: احسان و نیکوکاری یکی از فضیلت های اخلاقی و اجتماعی در اسلام است.

 

وی با بیان این که احسان و نیکوکاری به معنی شریک بودن در غم و شادی دیگران، همدردی با هم و همدل بودن است، افزود: این مهم همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به همدلی و وحدت ملت ایران در عرصه های گوناگون، بیان کرد: نوع دوستی، مهربانی و اتحاد از ویژگی های منحصر به فرد مردم ایران اسلامی است.

 

وی با بیان این که ریشه احسان و نیکوکاری در دین اسلام و سیره اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: مردم این ویژگی ها را از مکتب اهل بیت(ع) گرفتند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفند ماه را نشانه وحدت و همدلی ملت ایران اسلامی دانست و بیان کرد: مردم فهیم ایران با حضور در جشن نیکوکاری بار دیگر جلوه ای از احسان و نیکوکاری را به نمایش خواهند گذاشت.

 

وی با تأکید بر الگوگیری از اهل بیت(ع) در زمینه احسان و نیکوکاری، گفت: سه بار تقسیم اموال بین نیازمندان از سوی امام حسن مجتبی(ع) و حفر و وقف چاه ها توسط امام علی(ع) از مصادیق نیکوکاری و احسان اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی داشتن ایمان و تقوا، احسان و نیکی به پدر و مادر، کمک به خویشاوندان و بستگان را از جمله مصادیق احسان و نیکوکاری عنوان کرد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خدمت به مردم و کمک به نیازمندان و فقرا از دیگر مصادیق احسان و نیکوکاری است که در قرآن به آن تأکید شده است.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که سخاوت و مهمان نوازی از ویژگی های مردم استان لرستان است، بیان کرد: انتظار می رود در سایه همدلی با دستان سخاوتمند خویش در جشن نیکوکاری شرکت کنند./9459/202/ب1

ارسال نظرات