۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۳۱۹۳۱۶

نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله محسن محمدی عراقی(اراکی) و آیت الله احمد محسنی گرکانی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری حائز اکثریت آرا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه استان مرکزی شدند.
نتيجه انتخابات مجلس خبرگان رهبري در استان مرکزي اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله محسن محمدی عراقی (اراکی) و آیت الله احمد محسنی گرکانی در پنجمین دور انتخابات مجلس خبرگان رهبری حائز اکثریت نسبی آرا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه استان مرکزی شدند.

 

در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان مرکزی از مجموع 634 هزار و 545 رای ماخوذه آیت الله محسن محمدی عراقی(اراکی) با کسب 242 هزار و 146 رای و احمد محسنی گرکانی با کسب 207 هزار و 655 رای حائز اکثریت نسبی آرا شدند.



همچنین پنج نامزد برای راهیابی به مجلس خبرگان رهبری در استان مرکزی با هم رقابت داشتند.

 


آیت الله احمد محسنی گرکانی، فرزند علی اصغر، در سال 1305 در 'گرکان' واقع در استان مرکزی، در خانواده مذهبی ریشه داری متولد شد و پس از پایان تحصیلات ابتدایی به تحصیل دروس حوزوی علاقه مند شد و پس از حضور در حوزه علمیه آشتیان و فراگیری دروس مقدمات عازم حوزه علمیه اراک و سپس حوزه علمیه قم شد، وی از از محضر اساتید برجسته شهر نجف نیز بهره برد و توانست به درجهٔ اجتهاد برسد.

 


وی بنا بر تحصیل در علوم حوزوی، در زمان مبارزات قبل از پیروزی انقلاب با استفاده از فن خطابه و منبر به تبلیغ علیه رژیم و روشنگری پرداخت و پس از پیروزی انقلاب مسئولیت های سیاسی از جمله، امامت جمعه تویسرکان، اراک و تربت حیدریه، قاضی و رئیس شعبه نهم دیوان عالی کشور، بازرس دادگاه ها و دادسراهای انقلاب تهران، نماینده خبرگان رهبری در دوره سوم از استان مرکزی را بر عهده داشته است.

 


آیت محمّدی عراقی (اراکی) نیز در سال 1334ش در خانوادهٔ علم و فضیلت در نجف اشرف چشم به جهان گشود.پدرش مرحوم حضرت آیت اللّه العظمی حاج شیخ حبیب اللّه اراکی از فقهای وارسته و اساتید بنام حوزهٔ علمیه نجف بود.

 


وی افزون بر دروس حوزی و درک محضر اساتید بزرگ، در سال 2012 میلادی موفق به اخذ دکترای فلسفه تطبیقی از دانشگاه پورتسموث انگلستان با رساله 'علیت و آزدای از منظر فلسفه اسلامی و فلسفه مغرب زمین' شده است.

 


آیت الله اراکی فعالیت های سیاسی خود را از همان نجف آغاز کرد و به علت علاقه به آیت الله امام خمینی (ره ) در بیت وی رفت وآمد داشت و در نشر آثار و اعلامیه ها و کتاب 'حکومت اسلامی' امام خمینی (ره) ، در عراق فعالیت می کرد. از سوی دیگر، در جلسات درس آیت الله محمد باقر صدر (ره) نیز حضور داشت. در نتیجهٔ این فعالیت ها و ارتباطی که با جوانان دانشگاهی در عراق داشت، تحت تعقیب دستگاه امنیتی حکومت عراق قرار گرفت و حدود یک سال، زندگی مخفیانه داشت و سال 1354 از عراق به قم عزیمت کرد.

 


آیت الله اراکی افزون بر عضویت شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مدتی حدود دو سال، مسؤولیت دبیری شورای عالی و سرپرستی این مجمع را برعهده داشت و اکنون عضو شورای عالی این مجمع نیز می باشد. مسئولیت مجمع اندیشه اسلامی (مجمع الفکر الإسلامی) در قم و برخی از مراکز دیگر در ایران و انگلستان برعهده وی می باشد./842/203/ب1

ارسال نظرات