۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۱۹۰۷۱
سفیر اسبق ایران در واتیکان:

انتخابات ایران دموکراسی‌ترین انتخابات در جهان است

خبرگزاری رسا ـ سفیر اسبق ایران در واتیکان، به مقایسه انتخابات در ایران و کشورهای مدعی دموکراسی دنیا پرداخت و گفت: انتخابات در کشور ما بهترین انتخاباتِ جهان است؛ زیرا در بعضی کشورها، انتخابات صرفاً حزبی است و مردم آزادی انتخاباتی ندارند و انتخابات به دو حزب و نامزدهای مشخص منتهی می‌شود.
عبدخدايي
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، مدیر مدرسه علمیه جعفریه مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مقایسه انتخابات در ایران و کشورهای مدعی دموکراسی دنیا پرداخت و گفت: انتخابات در کشور ما بهترین انتخابات جهان است؛ زیرا در بعضی کشورها، انتخابات صرفاً حزبی است و مردم آزادی انتخاباتی ندارند و انتخابات به دو حزب و نامزدهای مشخص منتهی می‌شود.
 
وی افزود: در حالی که در ایران انتخابات، مردمی است و هرکسی صاحب‌رأی است و می‌تواند رأی بدهد و در رأی خود استقلال داشته باشد؛ اما در غرب افراد صاحب‌رأی نیستند؛ این احزاب هستند که صاحب‌رأی بوده و اشخاص هیچ‌کاره‌اند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدخدایی ادامه داد: احزاب در این کشورها نیز در سیطرۀ قدرتمندان و ثروتمندانی است که ثروت، ریاست و قدرت‌شان با بی‌خانمان کردنِ مردم حاصل می‌شود؛ مثل بی‌خانمان کردن میلیون‌ها نفر از مردم سوریه.
 
وی در مورد شرایط نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده باید تقوا و تعهد داشته باشد؛ چون گاهی یک رأی، در عزل و نصب یک وزیر یا تصویب و رد یک مصوبه تأثیرگذار است؛ همچنین نماینده باید خبره و متخصص باشد و ایده و طرح و نظر داشته باشد تا بتواند در یکی از کمیسیون‌ها فعالیت کند.
 
سفیر اسبق ایران در واتیکان، «عنایت الهی»، «اخلاص امام و شهدا» و «قیام مردم برای خدا» را از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: در واتیکان، آقای راتسینگر رئیس شورای دفاع از مسیحیت از من پرسید چگونه در انقلاب به پیروزی رسیدید و باعث شدید که جوان‌ها این‌گونه به حمایت از دین بیایند؟ گفتم امام فرمودند خدا، و در راه خدا ایستادگی و با ظلم مبارزه کردند، مردم هم صداقت ایشان را دیدند و به حمایت برخاستند.
 
وی در پایان تصریح کرد: نظام ما تا وقتی‌که خدا و مردم را داشته باشد هیچ‌کس نمی‌تواند ضربه‌ای به ما بزند. این را تجربه هم نشان داده است./845/ت302/ج1
ارسال نظرات