۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۳۱۸۱۲۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

طرح آرامش بهاری در 25 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام تعطیلات عید نوروز، طرح آرامش بهاری در 25 امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف این استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سهرابي، نشست طرح آرامش بهاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی طرح آرامش بهاری که با حضور مسؤولان فرهنگی و کارشناسان این نهاد در محل اداره‌کل برگزار شد، از اجرای طرح آرامش بهاری در 25 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد و افزود: این طرح برای ششمین سال پیاپی هم‌زمان با ایام تعطیلات نوروزی برگزار می‌شود.

 

وی بابیان اینکه این طرح در راستای خدمات‌رسانی به زائران و مسافران از بیست و هشتم اسفندماه امسال آغاز شده و تا پانزدهم فروردین‌ماه سال آتی ادامه دارد، اظهار کرد: طرح ملی آرامش بهاری از پنج سال پیش در راستای عمل به رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی از مهم‌ترین اهدافی است که اداره کل اوقاف در اجرای این طرح دنبال می‌کند، ادامه داد: ایجاد آسایش برای زائران و مسافران نوروزی، بهره‌برداری معنوی از فضای امامزاده‌ها و بقاع متبرک، معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ وقف، فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف مذهبی و اجتماعی و غیره ازجمله اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: برگزاری آیین لحظه تحویل سال و برنامه‌های ویژه نوروزی، برپایی خیمه‌های معرفت، امکان اسکان موقت زائران، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، مسابقات قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای سخنرانی، ارائه مشاوره‌های قرآنی، برگزاری ادعیه و اقامه نماز جماعت ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در قالب طرح آرامش بهاری هستند که هم‌زمان با تعطیلات نوروزی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه میزبان این طرح برگزار می‌شود.

 

به گفته حجت‌الاسلام سهرابی پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات شرعی مسافران و زائران، مشاوره خانواده، برپایی غرفه امر به معروف و نهی از منکر و خیمه وقف در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و هدایت واقفان به سوی نیازهای روز جامعه، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و مسابقات قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای سخنرانی، سوگواره یاس نبوی و برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، احکام و مسائل شرعی و کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های مصوب این طرح است.

 

وی بابیان اینکه مجموعه برنامه‌های طرح آرامش بهاری در امامزاده‌های استان با حضور و هدایت روحانیان مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و مدارس علمیه داخل استان اجرا می‌شوند، اظهار کرد: به این منظور حدود 30 روحانی مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و مدارس علمیه داخلی استان خراسان شمالی به امامزاده‌ها و بقاع متبرک محل برگزاری طرح‌های مزبور اعزام خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به برخی از امامزاده‌های محل اجرای طرح آرامش بهاری در شهرستان‌های مختلف استان خراسان شمالی، اظهار کرد: حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع) و امامزاده سید اسماعیل (ع) باباامان در شهرستان بجنورد، امامزاده حمزه رضا (ع) و امامزاده غیبی (ع) در شهرستان شیروان، امامزاده جعفر (ع) روستای کوشکی در شهرستان اسفراین، امامزاده دلاور (ع) شهر آشخانه و امامزاده ابراهیم (ع) روستای انصار در شهرستان مانه و سملقان، امامزاده جعفر (ع) روستای سیاهدشت و امامزاده محمد (ع) روستای برگرد در شهرستان فاروج و امامزاده زین‌العابدین (ع) سنخواست و امامزاده فخرالدین (ع) ایور در شهرستان گرمه و جاجرم برخی از امامزاده‌های محل برگزاری این طرح در استان خراسان شمالی هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از مردم مؤمن و معتقد استان و نیز تمامی مسافران و زائران تعطیلات نوروزی خواست تا با حضور در امامزاده‌ها و بقاع متبرک استان در برنامه‌های طرح‌های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی شرکت داشته باشند.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی که در مسیر تردد زائران حرم علی بن موسی‌الرضا (ع) و گردشگران شمال کشور واقع شده است، 154 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد./9314/202/ب1

ارسال نظرات