۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۳۱۸۱۲۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مشارکت هوشمندانه در انتخابات یک تکلیف شرعی و ملی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مشارکت حداکثری و هوشمندانه در انتخابات یک تکلیف شرعی، عقلی و ملی در راستای تشکیل مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مقتدر است.
حجت الاسلام خادمي- نشست روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در جمع شماری از روحانیان استان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در این عرصه سیاسی، اظهار کرد: هرگاه حضور و اجتماع مردم در عرصه انتخابات بیشتر باشد اقتدار نظام نیز بیشتر می‌شود.

 

وی حضور در پای صندوق‌های رأی را تجدید بیعت با نظام اسلامی دانست و افزود: درواقع هر یک رأی حمایت مردم از نظام و امام و همچنین نماد اطاعت از ولایت‌فقیه است.

 

حجت‌الاسلام خادمی بابیان اینکه حضور پرشور الگوی زیبایی برای بیداری اسلامی بوده و این امر می‌تواند در دنیا به عنوان یک الگو باشد، اضافه کرد: انتخابات نعمتی است که انقلاب اسلامی به ما داد و اکنون ما با رفتن به پای صندوق‌های رأی برای این نعمت شکرگزاری کرده و بر تداوم راه انقلاب تأکید می‌کنیم.

 

وی بابیان اینکه همچنین شرکت در این امر مهم پشتوانه‌ای برای نظام مقدس اسلامی و انقلاب است، افزود: همه باید برای بالندگی انقلاب تلاش کنیم و هرکه دلسوز انقلاب و نظام است این امر را بیشتر درک کرده و بیشتر نیز احساس مسؤولیت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه درواقع مشارکت حداکثری و هوشمندانه در انتخابات یک تکلیف شرعی، عقلی و ملی در راستای تشکیل مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مقتدر است، خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی بر مشارکت تأکید زیادی شده زیرا مشارکت، وحدت و اتحاد پیشرفت همه‌جانبه به دنبال دارد و هر جا تفرقه و جدایی باشد مردم و جامعه متضرر می‌شوند.

 

وی با اشاره به جناح‌بندی‌های سیاسی در انتخابات، ادامه داد: مردم خود شرایط را درک و اصلح را برای نشستن بر کرسی نمایندگی مجلس انتخاب خواهند کرد و به ظاهر قضیه اهمیتی نمی‌دهند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه باید نمایندگان اصولگرا و اصلاح‌طلب خط قرمزها را رعایت کنند، افزود: در حقیقت باید نمایندگان اصول‌گرای اصلاح‌طلب باشند و با رعایت اصول و خط قرمزها، درجاهایی که جامعه بشری و دینی نیاز به اصلاح دارد، اقدام به اصلاح امور کنند.

 

وی اضافه کرد: هرکس دلسوز انقلاب است باید اصول‌گرای اصلاح‌طلب باشد در این صورت انقلاب بیمه خواهد شد و اگر تندروی باشد انقلاب ضرر خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: دشمن هم‌اکنون به دنبال مجلس پرهیاهو نیست بلکه مجلسی ضعیف می‌خواهد و این شرایط برای آنان مطلوب‌ترین است چراکه مجلس قانون‌گذاری می‌کند و بر دستگاه‌های اجرایی نظارت دارد، زمانی که ضعیف باشد به خودی خود کارها پیش نخواهد رفت و کشور دچار مشکل و چالش می‌شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی گفت: مجلس خبرگان رهبری نیز دارای اهمیت زیادی است چراکه زمانی که کشور نیاز به ولایت‌فقیه دارد باید بتوانند رهبری عادل و فقیه را انتخاب کنند تا هرج‌ومرج سراغ کشور نیاید، آن‌چنان که بعد از رحلت امام خمینی (ره) در کمتر از 24 ساعت با انتخاب امام خامنه‌ای پشتوانه‌ای برای انقلاب معرفی کرده و به دشمنان فرصت توطئه ندادند.

 

وی افزود: دشمنان هم‌اکنون نیز تلاش می‌کنند تا بین مردم و مسؤولان فاصله انداخته و آن‌ها را مأیوس کنند که تلاش برای برگزاری انتخاباتی سرد در کشور نیز در همین راستا است.

 

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با تأکید بر انتخاب هوشمندانه از سوی مردم، اظهار کرد: شاخصه‌های نماینده اصلح قانون‌مداری، تدین، دلسوز، وام‌دار قدرت و ثروتمندان نبودن، آشنایی با مناطق محروم، دردکشیده، شجاع، عادل، مدیر، اقتدار و کارآمدی است.

 

وی بابیان اینکه هم‌اکنون وظیفه‌ای سنگین بر دوش ما است، افزود: همه باید دقت‌های لازم را داشته باشند به کسانی رأی دهند که موجب آبروی مجلس باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: اگر شاخص‌های اصلح بودن را نمی‌دانیم باید در این زمینه تحقیق و تفحص کرده و به دنبال کسانی برویم که دشمن در آن‌ها نفوذ نکرده باشد.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه جاری به صورت هم‌زمان باهم در سراسر کشور برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات