۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۳۱۷۹۵۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

کسانی را به مجلس بفرستیم که از مواضع اسلام، انقلاب و منافع کشور دفاع کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین با بیان این‌که هر کسی که وارد مجلس می‌شود نماینده نظام است، گفت: باید تلاش کنیم کسانی وارد مجلس شوند که از مواضع اسلام، انقلاب و منافع کشور دفاع کنند.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین صبح امروز در نشست ماهیانه ائمه جمعه که در دفتر امام‌ جمعه آوج برگزار شد، مسأله انتخابات را مسأله‌ای بسیار مهم دانست و گفت: خلاف تقواست اگر کاندیداها کسانی که به میدان آمده‌اند و می‌توانند حضور مردم در انتخابات را تقویت کنند را با فشار و انگ زدن از میدان به در کنند.

 

نباید به بعضی از اظهارات خلاف واقع در مورد برخی از کاندیداها توجه شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت اینکه ائمه جمعه باید نقش پدرانه داشته باشند، تاکید کرد: مبادا موضع پدرانه ائمه جمعه سبب شود تا آن‌ها حقایق را بیان نکرده و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنند.

 

در نماز جمعه سیاسی بازی به‌کار نمی‌آید

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در نماز جمعه سیاسی بازی به‌کار نمی‌آید، اظهار کرد: باید صریح اللهجه باشیم و خطبه‌های نماز جمعه جای کنایه نیست و باید موضع‌ گیری شفاف و روشن داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه رهبری از ائمه جمعه انتظار دارند، عنوان داشت: ائمه جمعه در حالی که جدی‌ترین حرف‌ها را به مسؤولان می‌زنند، اما همواره پذیرای مسؤولان هستند و این مهم نشان می‌دهد که این دو منافاتی با یکدیگر ندارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب پیش از راهپیمایی 22 بهمن فرمودند که ما دو عید در پیش داریم، یکی راهپیمایی 22 بهمن و دیگری انتخابات است، ابراز داشت: خوشبختانه در راهپیمایی 22 بهمن نمره قبولی را از رهبری دریافت کردیم، پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم مانند همان سال‌ها با حضوری بانشاط در راهپیمایی شرکت کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه دو نوع اراده در عالم وجود دارد، اظهار کرد: خدای متعال فرموده ما اراده کرده‌ایم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم و این اراده خدای متعال است.

 

این کارشناس حوزوی به تشریح اراده شیطانی پرداخت و بیان کرد: خدای متعال فرموده می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند، اما خدا کامل‌کننده نور خویش است، اگر چه کافران را ناخوش آید و این اراده شیطان است که در مقابل اراده خدا قرار گرفته و باید ببینیم سرباز کدام اراده هستیم.

 

وی در پایان با بیان این‌که هر کسی که وارد مجلس می‌شود نماینده نظام است، تأکید کرد: باید تلاش کنیم کسانی وارد مجلس شوند که از مواضع اسلام، انقلاب و منافع کشور دفاع کنند و آن‌هایی می‌توانند چنین موضعی داشته باشند که سرباز رهبری باشند./955/203/ب1

ارسال نظرات